Vaše postrehy

Meno
Web
Mail
Kontrola Zadajte číslo päť
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tučné | Podrazené | Kurzíva  | zdroják | odkaz

Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

.:. euronymos
Miorovy len 5 veci.

1.niesom Roman ale Patrik!
2.urobil si tu stoho kovbojku ze by to vyhralo prvu cenu na medzinarodnej sutazi halusiek a zvelicovania!
3.Hovor za seba nemozes vediet ci ma niekdo kontaktoval alebo nie!
4.Nemam rad ludi co su "chiken"!
5.Sorry za pohorsovanie vasej spolocnosti.
Odpoveď | 2010-10-25 12:50:50
.:. mior | mail
Za zámenu mena sa Ti ospravedlňujem. Inak platí, čo som tu napísal. Naozaj Ťa niekto kontaktoval? Neverím!!!
"Chiken, chiken...čo to len môže byť? My tu sme všetci chiken...
Tu nejde o pohoršovanie alebo nepohoršovanie našej spoločnosti, ide o Tvoj prístup k riešeniu danej veci.

Zdá sa mi, že si to celé vôbec nepochopil...a ja už nemám síl Ti to opakovane vysvetľovať, aké je to celé nebezpečné. Ale bol by som úprimne rád, keby si mi záverom odpovedal na niekoľko otázok:
1) Naozaj máš 34 rokov?
2) Lietal si už niekedy s modelom? S akým?
3) Postavil si nejaké lietadlo alebo iný model?
4) Aké máš znalosti v oblasti informačných a komunikačných systémov?
5) Čím sa živíš, aká je Tvoja práca?
Odpoveď | 2010-10-25 13:27:37 | Príspevok upravený: 2010-10-25 13:51:35
.:. mior | mail
To euronymos:
Musím sa priznať, že si ma prekvapil. Doteraz som si myslel, že Tvoj bláznivý nápad, ktorý tak tvrdošijne obhajuješ bez toho, aby si si dal poradiť, môže napadnúť len 13-15-ročného chalana. Takému by som povedal, že nech najprv skúsi postaviť najjednoduchšie lietadlo a nech začne s ním lietať. Ale Ty si ešte nelietal, že? Inak by si vedel, aké je ťažké letieť vo výške 10 až 20 metrov (a nie viac) na väčšiu vzdialenosť ako je 100 metrov, a to za priamej viditeľnosti modelu, nie to ešte cez nejaký mobil. Stačí trochu viac utiahnúť zatáčku alebo závan vetra, a si niekde úplne inde. Buď vyletíš vyššie, a riskuješ prezradenie, alebo padneš k zemi alebo narazíš na prekážku. A budeš veľmi rád, ak nikoho pri tom nezraníš...
Ale čo povedať dospelému 34-ročnému mužovi (ak ovšem neklameš), ktorý RADIKÁLNE zastáva názor, že zákony treba porušovať a obchádzať? To tak činíš aj v bežnom živote? Pri práci?
Nuž, poviem Ti len toľko:
Modelári sú dobrí a slušní ľudia. Majú radi svoj koníček, ľudí okolo seba, rešpektujú sa, dbajú o svoje dobré meno a ctia si predpisy a zákony (bez toho by to totiž v tejto oblasti ani nešlo).
A myslím si, že Ty medzi nich so svojim prístupom nepatríš! Všimni si, že Ti ani nikto neporadil, lebo nechce mať s tou vecou nič spoločné.
euronymos, nájdi si inú stránku! Toto nie je priestor pre prezentovanie takýchto názorov, tu sa zaoberáme serióznymi vecami a nezdieľame Tvoje – doslova a do písmena - protizákonné názory.
Odpoveď | 2010-10-25 08:36:10 | Príspevok upravený: 2010-10-25 20:14:36
.:. mior | mail
Ešte som Ti zabudol odpovedať:
U letectva som naozaj slúžil (zbytočne pochybuješ) a mám 47 rokov, dostatok dobrých aj zlých životných skúseností. Môj brat Janko O., autor mnohých článkov, má dokonca 56 rokov - dosť na to, aby sme tušili, že si svojimi názormi nebezpečný sám sebe, svojmu okoliu a spoločnosti vôbec.
Ale skús nás presvedčiť, že sa mýlime: napíš, čo si už postavil, koľko si toho odlietal. A mňa, ako informatika zaujíma, koľko si tých operačných systémov a aké už napísal a vysvetli mi, ako tým operačným systémom budeš riadiť model...vtedy sa Ti verejne ospravedlníme - inak si obyčajný kecálek...
Odpoveď | 2010-10-25 08:40:49 | Príspevok upravený: 2010-10-25 13:21:18
.:. andrej
zaujimava debata....
Odpoveď | 2010-10-23 23:14:47
.:. euronymos
Miorovi dakujem pekne za detailne vysvetlenie a rozpisanie protikladov.Ja viem a to sa uz opakujem ze su stim spojene "mensie" problemy v zmysle zakona ale v tomto si ja radikalne zastavam nazoru ze pravidla su na to aby sa porusovali a kazdy jeden zakon je potreba inteligentne obchadzat.Vec nazoru!

Pokial si skutocne sluzil u letectva tak by si mohol vediet ze radary ktore zameriavaju a to uz akokolvek vyspele alebo trend z ktorehokolvek roku maju vyskove obmedzenie a to konkretne cca 10-20 metrov od povrchu , takze v praxi pokial tuto hranicu neprekrocis a lietadlom nevzlietnes nad uroven max.20 metrov nic ta nezamera, tudiz nebude hlasene ziadne narusenie vzdusneho pola.Ja potrebujem len postavit konstrukciu lietadla ktore bude niest pozadovanu hmotnost , respektive vypocty ktore zvladate vy a ja nie.Operacny system si urobim do neho ja takze v pripade problemu zo zakonom stavitel neporusil nic co by nemal.Mam 34 rokov mior a ty ?
Odpoveď | 2010-10-23 16:19:49
.:. euronymos
Jankovi urcite suhlasim s tim ze taketo zariadenie ma svoje muchy a ze je oproti klasickym modelom o nieco menej ovladatelne ale zase nie takmer neovladatelne.V pohode sa snim dostanes z bodu A do bodu B bez problemov samozrejme nebudes snim vediet robit akrobaticke kusky ale to ani nikdo nechce.Ma to byt transportne lietadlo nie akrobaticke.Dalej Jankovi niesom ani terorista a ani nechcem lietat na vianoce ked su siete pretazene.
Miorovi neboj nelietal by som prave nad tim polom kde ti aby som ti zrusil tvoju stihacku ;-)
EDFovi to som este nepocul ze by kokain krali sedeli v kresle a nosili material lietadielkami.Viem o mini-ponorkach ktorych denne ide asi 100 a len 10 prejde ale to na vydavky a straty bohate staci :-) a niesom paserak !
Lupcanovi WPS take nieco ako stavias teraz by sa mi pacilo urcite by som tomu hebedu nasiel obnosne vyuzitie :-D
No jak sa vola chalani uz niekdo dajte projekty nech sa tu nebavime len tak potrebujem niekoho kdo urobi projekty aby to suhlasilo s mojimi poziadavkami , poskladal to a ten riadiaci system si uz dorobim sam.Co stim budem robit nikomu tu neublizi a ani nikdo nepojde ani "jednou nohou do basy" ako tu zaznelo.Niekdo nech sa toho ujme nech mi napise na euronymos@hotmail.co.uk a dohodneme to aby bolo pre vsetkych dobre.
Odpoveď | 2010-10-22 12:55:02
.:. mior | mail
Chlapče, chlapče, Ty si to vôbec, ale vôbec nepochopil! My vieme, že tým nechceš nič pašovať a dokonca Ti verím, že nebudeš nikoho zámerne ohrozovať a máš len čestné úmysly. Ale zákon je zákon! Modelársky model je definovaný ako zariadenie, nepresahujúce hmotnosť 20 kg, riadený na priamu viditeľnosť certifikovaným zariadením k tomuto spôsobu určeným v maximálnej výške.... atď atď. Ak nespĺňaš čo len jednu podmienku (a to Ty nespĺňaš zatiaľ ani jednu), tak sa nejedná o model, ale bezpilotný prostriedok, na ktorého prevádzku je nutné špeciálne povolenie (a to stojí okolo 100 tisíc korún!!!), musí mať špecializovanú homologizáciu (cirka milión korún), presne definovaný účel v prospech spoločnosti a pravidelné prehliadky prevádzkyschopnosti štátnym skúšobným ústavom (ďalšie tisíce). A hlavne presne definovaný letový poriadok - každý vzlet a pristátie musí byť hlásený dopredu, evidovaný dozoru letovej prevádzky, vyžiadaný súhlas o prelet medzi koridormi a podobne. Keby si nakrásne chcel prepravovať humanitárnu pomoc, neprejde Ti to! Netvrdím, že nie si schopný takéto lietadlo zostrojiť, dá sa to! Dá sa aj vymyslieť jeho riadenie! Ale nie si schopný splniť vyššie spomenuté podmienky. A čo i len raz vzlietneš, a aj dobre pristaneš a nikomu sa nič nestane, tak ten stroj zamerajú! A pôjdu po Tebe! Ver mi, slúžil som u letectva a viem, čo hovorím!
A tak, aj pre dobrý úmysel, budeš mať problémy a to veľké - nežartujem, za to sa sedí natvrdo!!! Bez výnimky! A dokonca by mal problémy aj ten, kto by Ti pomohol toto stavať, lebo nemá súhlas k stavbe! To, že o niektorých súvislostiach nemáš ani poňatia, Ťa v našom právnom systéme nič neospravedlňuje...
Ešte taká malá otázočka na záver - koľko máš rokov?
Odpoveď | 2010-10-22 15:56:32
Zdravim. Viem, ze uz sa vela popisalo o tom aky vykon(W) potrebuje model aby letel, ale prave staviam 4metroveho anglickeho termickeho krasavca a raz pan Oravec na nejakom polietani vravel nieco na tuto temu, myslim, ze to bolo na temu akrobatov, nieco v tom zmysle, ze akrobat potrebujem na 5gramov vahy 1W vykonu... Chcel by som sa spitat, ci sa da teoreticky urcit tento vztah aj pre vetrone alebo polomakety lietadiel... Tomas Valent
Odpoveď | 2010-10-20 09:11:05
.:. Janko
Ahoj Tomáš.
Tá "formulka" ASI 5 gramov na 1 W výkonu (skôr príkonu) platí všeobecne pre vrtuľový pohon. Pre EDF je to ASI 2 gramy na 1 W príknu. Zdôraznil som slovíčka ASI, pretože dosť záleží od vrtule, otáčok a pod. Ale pre bežné modelárčenie to skutočne platí.
Keď to otočíme, tak to znamená, že ak mám model o hmotnosti 1 kg, tak aby (len tak-tak) visel, musí mať pohonná jednotka ťah 1kg, čo znamená, že jej príkon bude asi 200 W. Pretože 200 W krát 5 gramov je 1 kg. Samozrejme, že pre akrobata je treba pridať nejakú rezervu, takže pohon by mal byť trochu "predimenzovaný". Čiže batéria, regulátor, motor a vrtuľa (to celé dobre zladené), ktoré majú príkon asi 300 W, by pre 1 kg model mali jakž-takž stačiť.
Odpoveď | 2010-10-20 11:45:56 | Príspevok upravený: 2010-10-20 18:02:14
.:. EDF | mail
ale si mu dal Janko:-D takto nam odplasis dalsieho zaujemcu o rc lietanie:-D chalani!taketo zariadenia existuju a nikto neposiela modelmi listy:-D net je ovela rychlejsi:-D tieto stroje pouzivaju paseraci v mexiku na prevoz bakšišu cez strazene hranice ale urcite by sa to ujalo aj u nas len jednou nohou v base:-D
Odpoveď | 2010-10-18 23:56:45
.:. mior | mail
To EDF: priznám sa, že by som o takéhoto záujemcu o rc lietanie ani nestál - bál by som sa! Jeho myšlienka nie je zlá, ale jeho prístup k riešeniu je nebezpečný...No lietal by si vedľa niekoho, kto pilotuje pomerne ťažký stroj mobilom?
Odpoveď | 2010-10-19 10:47:59
.:. EDF | mail
no jasne ze by som lietal,ale najprv by som mu zavolal na jeho mobilni ovladac:-D
2010-10-19 19:24:45
.:. Janko O
Mobilné aparáty, ak máš na mysli mobilné telefóny, sú ten kľúč, ako postaviť v podstate neovládateľné zariadenie. Armáda a ani iné silové zložky sa na mobily nespoliehajú. Dôvod? Mobilný operátor ich môže kedykoľvek vypnúť. Príklad: Počas návštevy amerického a ruského prezidenta v Bratislave museli mobilní operátori na určitú dobu vypnúť svoje systémy. Dôvod? Aby sa nimi prípadní teroristi nemohli v inkriminovanom čase dorozumievať.
V prípade preťaženia sa jednotlivé "komunikačné buňky" resetnú a až do "nabootovania" systému žiadnu komunikáciu neprenášajú. S bratom Miroslavom sme to zažili raz na Vianoce, keď operátor sľubil, že 24. decembra budú volania zadarmo. Systém sa stále dookola preťažoval a následne resetoval. Výsledok: celý deň sa nedovolal nikto nikomu. Od vtedy takéto akcie nerobia.
A takýmto "spoľahlivým" systémom by si chcel na vzdialenosť 50 km riadiť akési "hebedo", ktoré má len nákladový priestor o nosnosti viac ako 10 kg? Tomu ty hovoríš kľúč? Takým kľúčom by som radšej nezamykal ani kurín.
Ja viem, že ťa asi nikto z nás nepresvedčí, pretože sa mi vidí, že s niečím podobným si už "vyrukoval" (alebo niekto s podobnými zámyslami) asi pred pol rokom na RC-mánii ( odkaz ) alebo na mojehobby. Aj vtedy ostatní argumentovali rovnako ako moji "predrečníci" a vidím, že to nezabralo.
Od teraz začnem asi pravidelne sledovať KrimiNoviny na JOJ-ke.
Odpoveď | 2010-10-18 16:38:09 | Príspevok upravený: 2010-10-18 17:22:35
.:. euronymos
mobilne aparaty chalani tam je ten kluc ako postavit takuto peknu hracicku...:-)
Odpoveď | 2010-10-17 21:00:24
.:. euronymos
Zdravim !
Ono urcite je pravda a to aj viem ze su tam neake obmedzenia na radiove vlny.Som uplne neskuseny v modelarstve a nikdy som neposkladal nic som cisto v role konzumera.No avska nemozem suhlasit s tim ze je to cisto len armadna zalezitost alebo ze za to musi byt vezanie.Pokial zapojim svoju fantaziu a poskaldam take male puzzle.

Na konstrukciu lietadla je mozne naistalovat mobilny aparat s 3GP funkciami, video hovormi.Na lietadlo sa da naistalovat takisto to zariadenie do ktoreho nahrate svoj hlas, konkretne povely napriklad hore, dole, doprava, dolava.Pripevnime do lietadielka dalsi telefon ktory sluzi ako prenos vasho hlasu.Takze v praxi by to bolo tak mame pred sebou telefon v ktorom vidime co vidi telefon v lietadle.Dalsim telefonom zavolame do lietadla aby sme ho mohli riadit povelmi ktore sme nahrali na zariadenie.
Par nastaveni a vychytaviek a mozme letiet s Bratislavy do Kosic a poslat povedzme kamaratovy list :)

Ide o to kdo my to posklada resp. a za kolko aj z odmenou za pracu.
Odpoveď | 2010-10-17 20:55:16
.:. mior | mail
Neporozumel si ma! Ja netvrdím, že takéto zariadenie môže mať len armáda!
Ale nie je to otázka len rádiových vĺn. Nič Ti nehovorí slovo letový koridor?
Naozaj si myslíš, že si tu môžeš lietať, kde chceš? Tak to sa nedá! Aj pilot ultralajtu sa musí hlásiť každej letiskovej veži, či môže alebo nemôže letieť.
Ty si predstavuješ, že pošleš takéto lietadlo len tak do vzduchu? A keby to urobili viacerí? Alebo by ohrozilo niekoho, kto zrovna v tej výške a dráhe letí? Čo keby mu to vletelo do nasávacích otvorov a poškodilo motor?
Čo iná bezpečnosť, aby to nespadlo niekomu na hlavu? A čo počasie, vietor?

Brácho, ver mi! Slúžil som u letectva a toto je FAKT o basu!!! a pekne natvrdo!
Odpoveď | 2010-10-18 11:40:34
To euronymos: niekto asi zistuje, ci uz mame technologie ktore pouziva nemenovana armada na blizkom vychode... Takemu odporucam prihlasit sa tam, dostane aj vycvik ;-)
Odpoveď | 2010-10-17 17:24:12 | Príspevok upravený: 2010-10-17 17:25:31
Zdravim!
Chcel by som informaciu od Vas skusenych modelarov.Chcel by som kupit lietadlo z kamerou z nakladnym priestorom.

Konkretne:
1)Dosah lietadla a kamery musi byt minimalne 50 km.
2)Nakladovy priestor minimalne 10 kilogramov.

Pripadny zaujemci, ktorych by to zaujimalo ohlaste sa mi na moj mail

euronymos@hotmail.co.uk

Dohodneme detaili popripade kolko chcete za poskladanie.Dakujem!
Odpoveď | 2010-10-14 17:13:27
.:. EDF | mail
no takuto vecicku nema ani nasa armada,ale urcite sa da aj take postavit,no beznim rc radiom to neni mozne ovladat na taku vzdialenost8-|
Odpoveď | 2010-10-14 19:10:29
.:. mior | mail
Takéto lietadlo nie je možné len tak prevádzkovať - už sa nejedná o model, ale o bezpilotný prostriedok. Jeho používanie je podmienené splnením mnohých kritérií, zákonov a veľmi drahých povolení. Používanie bez povolenia istí doslova a do písmena väzenie - a to natvrdo!
Napíš, načo to chceš, možno sa nájde iné, jednoduchšie riešenie.
Odpoveď | 2010-10-15 09:25:26
K Skrabalkovi: vies vobec, preco sa pouzivaju zapojenia clankov 2s, 3s alebo az 6s? odpoved na to je tiez jednoducha - vid automobily. Preco sa u nakladnych aut poziva 24v rozvod? Aby vsetko komplikoval? NIE. kvoli limitu pri prudovom odbere. Pri vyssom napati je jednoducho potrebny nizsi prierez vodica pri rovnakom potrebnom vykone. Dosledok je jednoduchy - vodicom pri tom istom priereze mozno preniest prud taky, ako dovoluje max. dovolena prudova hustota tak, aby sa nadmerne neprehrieval vplyvom prechodu prudu. Pri vyssom napati vsak rovnaky prud prenesie vyssi vykon danym vodicom. A o to sa jedna ci pri autach, alebo modeloch. Alebo dokonca prenose nf signalov do reproduktorov. (poznate tie tzv. repro droty - su to v podstate vodice tvorene desiatkami zvinutych zil pricom su podstatne ohybnejsie ako medeny vodic toho isteho prierezu). A kedze technologicky ma uhlikovy clanok 1,5V, clanok Lipol 3,6, oloveny 2V - bolo by najvyhodnejsie pouzivat ich pri ich prirodzenom napati. To vsak zas nejde kvoli technologiam na strane spotrebicov. Preto sa clanky zapajaju do tzv. baterii (tie mimochodom, vznikli v case, ked bolo treba napajacie napatie kvoli elektronkam 45 az 150v).
Odpoveď | 2010-10-09 22:06:38
V modeli používam dva 3-články LiPol zapojené sériovo, opatrené 5-pinovými servisnými konektormi. Používam nabíjačku Cellpro 10S a každú sadu zapájam samostatne silovými aj servisnými konektormi. Chcel by som si zapájanie pri nabíjaní zjednodušiť:
- servisné kábliky bateriek zapojiť do jedného 7-pinového konektoru,
- servisné kábliky z nabíjačky tak isto zapojiť do jedného 7-pinového konektoru.
- pri nabíjaní jeden pár silových káblov batérií spojiť, zostávajúce dva použiť na nabíjanie a 7-pinové konektory prepojiť pomocou dosky.
Prosím o informáciu, ako toto nové zapojenie realizovať.
Začínajúci "električkár"
Odpoveď | 2010-10-07 21:00:10
Dobrý deň!
Bolo mi vysvetlené spočítavanie kapacity článkov v sériovo zapojenej sade - z 22.9.2010. Trochu mi to ale ešte vŕtalo v hlave. Som síce strojár, chémiu s elektriku nemusím, cez to všetko som sa to snažil vyjadriť, aj keď iba základnými vedomosťami.
To, čo sa udáva na baterkách ako kapacita barérie (Kb) v mAh, je vlastne elektrický náboj, ktorý sú schopné akumulovať, vyjadrený Coulombami - C. Jeden C je jedna As (ampér sekunda). Prepočet medzi Kb vyjadrenými v mAh a v C je: Cb = Kb x 3´600/1´000 = Kb x 3,6.
Potom napr.:
Článok LiPol batérie s kapacitou Kb=2´000 mAh, pojme elektrický náboj Cb = 2´000 x 3,6 = 7´200 C. Ak má tento článok menovité napätie Mn = 3,8 V, je schopný akumulovať energiu Eb = Cb x Mn = 27´360 Ws - wat sekúnd.
Ak spojíme napr. 6 článkov do série, spočíta sa akumulovaná energia Eb6 = 6 x 27´360 = 164´160 Ws. Zároveň sa spočítajú menovité napätia Mn6 = 6 x 3,8 = 22,8 V.
Ak z uvedenej sady budeme odoberať prúd o veľkosti I = 20 A, bude menovitý odoberaný výkon N = 20 x 22,8 = 456 W. Teoreticky by sme mohli tento výkon odoberať počas "t" sekúnd, t = EB6 / N = 164´160 / 456 = 360 sekúnd, t.j. 6 minút.
Z uvedeného vyplýva, že kapacita článku (batérie) by sa mala udávať hodnotou energie, ktorú je teoreticky schopná akumulovať:
- pre jeden článok 27´360 Ws,
- pre "n" článkov n x 27´360 Ws

Pre porovnanie, 12-voltová, 50 Ah autobatéria, je schopná akumulovať:
- náboj Cb = 50 x 3´600 = 180´000 C (As)
- energiu Eb = Cb x V = 180´000 x 12 = 2´160´000 Ws, alebo 2´160´000/1000 = 2´160 kWs, alebo 2´160/3´600 = 0,6 kWh

Potom by sme mohli teoreticky (bez uvažovania strát ...) vykonať 0,6/0,046 = 13 nabití hore uvedených 6-článkových LiPol-iek z 50 Ah autobatérie.

Začínajúci "električkár"
Odpoveď | 2010-10-07 12:37:54 | Príspevok upravený: 2010-10-08 10:53:47
.:. marťan
To skrabalek:
Ak dokážeš použiť atómovú fyziku na zdôvodnenie výpočtu kapacity bateriek a zároveň sa pýtaš na sériové alebo paralelné spojenie bateriek, ak tvrdíš, že si začínajúci električkár a elektriku nemusíš a tvrdíš, že máš len "základné vedomosti"a zároveň si vytvoril nábojový elaborát - tak to si buď teoretický génius alebo provokatér... Na čo sa to tu hráš? To tu ľudí skúšaš alebo oblbuješ? O čo ti naozaj ide?
Odpoveď | 2010-10-08 21:19:17
Ahoj, ja sa na nič nehrám, naozaj som začínajúci električkár a naozaj potrebujem poradiť v uvedených veciach. Takže moje vstupy nepovažuj za žiadnu provokáciu. To iste nieje mojim cieľom.
Začínajúci "električkár"
2010-10-09 10:59:25
Predstav si sedliackym rozumom, ze cca pri 12v autoakumulatore 50AH a cca 12v 3-clanku 2000mAH je to nieco podobne, ako naplnit 2-litrove flase z 50 litroveho akvaria :-D Na tu predstavu (a nasledny Tvoj nuklearny vypocet) netreba nic viac.
Odpovedz si teda sam, kolko tych flias z tej nadrze naplnis? To je presne odpoved na tvoju otazku ohladne kolko asi baterii dokazes nabit z autoaku. Vynechame rozliatu vodu okolo toho (to su tie straty) a ani nemusis vela premyslat. A ak nahodou nabijas 6-clanky, tak to este podel dvakrat (totiz oni maju 2* vyssie napatie od tych 12v). vpershing
Odpoveď | 2010-10-09 18:58:04
správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 31380.38 kb