Vaše postrehy

Meno
Web
Mail
Kontrola Zadajte číslo päť
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tučné | Podrazené | Kurzíva  | zdroják | odkaz

Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

.:. EDF | mail
zdravim,neviete niekto kde v Trencine je modelarske letisko?
Odpoveď | 2010-04-14 09:56:35
.:. mior | mail
Jasné, že viem - je to priamo na vojenskom letisku. Prejdeš hlavnou bránou a dáš sa doľava ku skúšobni motorov. Je tam vykosený pruh trávy. Je to dosť ďaleko od hlavných runwayí... Prípadne ma kontaktuj, navediem presne.
Odpoveď | 2010-04-14 10:26:40
.:. EDF | mail
volako to tu zmlklo,viem prve jarne dni vas vylakaly von lietat:-D
Odpoveď | 2010-04-11 11:41:37
.:. Janko
Veru EDF,
máš pravdu, je to cítiť aj na návštevnosti. Ale chápem to, mnohí majú záhradky, rodinu, výchádzky s manželkami a s deťmi a samozrejme, viacerí odvážlivci išli prevetrať svoje modely. Takže sa návštevnosť presunula skôr na večerné a nočné hodiny.
Komentáre sa (celkom správne) presunuli k článkom, ku ktorým tématicky patria. A do tejto rubriky patrí to, čo nezapadne nikam, inam. Ale naozaj máš pravdu, trochu to tu zmĺklo. Ale nevadí, diskusia býva v takých vlnách, chvíľu nič a potom veľa. Díky za postreh, ahoj, maj sa.
Odpoveď | 2010-04-11 12:06:05
Ahojte,
chcel by som sa opýtať na dva termíny a to okolo vetroňov.
Teda čo to je opadavosť a čo klzavosť a samo rozdiel medzi nimi a čo je pre model napr. Filip 600 výhodnejšie. Vopred vďaka. P.
Odpoveď | 2010-04-06 10:20:06
.:. Janko
Ahoj Pavellc1,
éééj, konečne niekto, koho zaujíma aj teória. Fajn. Takže:
- Opadavosť, niekedy aj Klesavosť, udáva sa v m/s, čiže metre za sekundu. Znamená, o koľko metrov za jednu sekundu klesne výška modelu nepoháňaného motorom a nedvíhaného ani termikou ani svahovým prúdením. Inak povedané: Riadim napr. vetroň, motor vypnutý, snažím sa letieť čo najdlhšie (nepikujem smerom dole úmyselne), čo najmenej klesať, ale samozrejme výšku strácam. Koľko metrov za sekundu to bude, to je opadavosť. Čím menej, tým lepšie.
- Kĺzavosť, je bezrozmerné číslo, ktoré znamená, že koľko metrov model uletí dopredu, aby klesol o jeden meter. Čím viac, tým lepšie.
Nie je možmé povedať, čo je pre daný model výhodnejšie, pretože každý model má obidva tieto parametre, ale pri rôznych letových režimoch môžem dosiahnuť menšiu opadavosť a pri INOM letovom režime zase väčšiu kĺzavosť.
Odpoveď | 2010-04-06 14:51:03
Ďakujem za vysvetlenie,viem tieto vlastnosti ovplyvniť smerom ku lepším parametrom ? Teda upraviť napr. ťažisko ,pozdlžné V a pod. P.
2010-04-07 12:01:20
.:. Janko
Nie som si istý, či ťažiskom je možné zlepšiť spomínané parametre. Zhoršiť ich nevhodným umiestnením ťažiska sa určite dá. Ale jedno aj druhé je možné zlepšiť znížením hmotnosti modelu (ak sa to dá) a povrchovou úpravou. Mám na mysli tzv. aerodynamickú čistotu, čiže znížiť koeficient odporu vzduchu Cx. Či sa to dá výrazne zmeniť na už hotovom modeli, to neviem. Bližšie je o tom v článkoch "Čo robiť aby bol model rýchlejší".
2010-04-07 15:30:01
.:. mior | mail
Nazdar chlapi! Vidím, že vás zaujímajú viacmotoráky a keďže ja už s 2-motorákmi mám nejaké skúsenosti - jeden vrtuľový (Multiplex TwinStar) a jeden dúchadlový (havarovaný LearJet), tak som sa s bratom dohodol, že na túto tému napíšem článok ja (on robí o gyrách). Takže dopijem šampanské (dcéra má meniny:-) ) a píšem. Googie - vďaka za tipy!
Odpoveď | 2010-04-05 21:43:34 | Príspevok upravený: 2010-04-05 21:59:38
.:. EDF | mail
ahojte viacmotoraky budu zaujimat aj mna,kedze sa chystam na A 380 4xedf,no mam obavy,chovat 4 duchadla 8-|
Odpoveď | 2010-04-05 20:27:48
Janko ahoj,

potrebujem poradit a mozno by to zaujimalo aj ostatnych formou clanku. Konkretne zapojenie elektroniky 2 a viac motoroveho lietadla. resp aj s dvoma smerovkami. Myslim, ze ty to budes tiez riesit pri tom herculesovi.

Ja konkretne stavam 2 motor vrtulak a chcem pouzit 2 identicke motory + dva identicke regly a jednu 5 clanok 4000mA baterku. Neviem ako zapojit dva regle dokopy na jednu baterku a taktiez dve smerovky do jedneho konektora.

A taktiez aky a ci vobec je rozdiel medzi dvoj motorovymi EDF a klasicka vrtula. (urcite je vacsi moment vrtule pri viac motorovych).

Inac chcel by som tento rok dvojmotor edf, ci uz Mig 29, alebo Su 27, takze to budem riesit opat.

Dik
Odpoveď | 2010-04-05 18:03:27
Nazdar ja mam AIRLINERA 2x EDF totozne motori aj regulatory jedna baterka. ja som to zapojil nasledovne na vstup regulatorov kde ide baterka zapojis paralalne cerveny kabel na cerveny a cierny na cierny. A do primaca som zapojil regulatory cez Y - kabel. Zatial nemam ziadny problem a uz som nalietal par hodin. Moj nazor je taky ze jeto vyhodnejsie ako zapojit kazdy regulator na jednu baterku moze sa stat ze jedna je horsia a vypne ti motor. A ked dve baterky tak tiez paralelne zapojenie
Odpoveď | 2010-04-05 20:21:10
Dik, tiez ma to tak napadlo, len som si to potreboval overit
2010-04-05 20:59:28
A co sa tyka tych smeroviek tiez cez Y - kabel, Y - kabel je vlastne paralelne zapojenie. A mozes mat aj 4 motory stale plati paralelne aspon podla mna.
Odpoveď | 2010-04-05 20:23:18
.:. EDF | mail
nazdar,o aky velky dvoj edf mig 29-su 27 sa bude jednat ??
Odpoveď | 2010-04-05 20:39:11
90 mm, male uz nechcem ani vidiet. Mam Mirage 2000 co ma aj Jano. Od tej istej firmy by som chcel Mig-29
2010-04-05 20:57:10
Aku velku vrtulu mam pouzit do P40 Tomahawk s hmotnostou 4200g a ASP 15cm3 dvojtakt? mam pripravenu 14x7 ale sa mi zda mala?
Odpoveď | 2010-04-05 17:39:01
.:. EDF | mail
no to neni potom az take vyhodne,to sa dost predrazuje ak sa jedna o stavebnice a drahsi tovar,jeden môj kamarad modelar z BL. mi spominal ze si to davaju posielat do hainburgu v rakusku a tam si to potom vyzdvihnu u niekoho,ale neviem aky to ma vyznam,zeby kvoli dph?
Odpoveď | 2010-03-31 21:11:10
.:. EDF | mail
no ak to plati aj dnes tak je to v pohode,tu platbu som dobre nepochopil,kde zadas cislo? myslis nieco ako paypal
Odpoveď | 2010-03-31 18:31:38
.:. mior | mail
Nie je to ako paypal...Musíš sa zaregistrovať a tam zadáš údaje, ako adresa a číslo karty. Paypal je jednoduchší, neviem, prečo ho nerobia...
Odpoveď | 2010-03-31 18:36:06
.:. mior | mail
A ešte jedna vec: Musíš k tomu pripočítať 20% daň!!!! ku každej cene!
Odpoveď | 2010-03-31 18:42:03
.:. EDF | mail
a z postovnim a platenim to ako vyzerá u lindingera?
Odpoveď | 2010-03-31 10:34:32
.:. mior | mail
Berú kreditky MasterCard a Visa, zadáš číslo. Poštovné je 6 €, nákup nad 250€ má poštovné zadarmo. Mne to dopravili až doslovne do rúk, kuriér zavolal na mobil, prišiel za mnou do práce a bolo. Dúfam, že to tak funguje aj dnes...
Odpoveď | 2010-03-31 17:41:30
.:. mior | mail
áno áno, to je on , mého srdce šampión!!!!
Odpoveď | 2010-03-31 10:05:38
.:. EDF | mail
objednaval niekto od lindingera?
Odpoveď | 2010-03-31 10:16:54
.:. mior | mail
Ja, asi pred rokom, doprava do 3! dní!!!!
2010-03-31 10:21:59
.:. EDF | mail
zdravim,skradka EDF sa na mna dokonale prilepila:-D,ja som nasiel nieco u lindingera tu shop.lindinger.at/product_info.php?products_id=60555, vyzera ze je to ten isty A380......a nevykajte mi...robo z podbrezovej...
Odpoveď | 2010-03-31 09:54:46
Bol som polietat 3 sady bateriek s AIRLINEROM fuakl debilny bocny vietor ale vsetky 3 pristatia boli slusne a na tu uzku cesticku, pri vodarnicke. Ale lietat som siel kvoli kamerke TURNIGI ten zaznam je perfektny kvalitu sme uz videli je dostacujuca ale ked som pozeral ako som daleko lietal nad panelakmi tak som bol v nemom uzase pripojim aj daky upload ale s mobilu sa mi to neda tak len zajtra
Odpoveď | 2010-03-29 23:18:01
.:. Janko
Miško,
ty sa nezdáš. Tá cestička je úzka aj na jazdu na bicykli a nie na štarty a pristátia s tákým modelom. Na tie zábery sme zvedaví viacerí.
Odpoveď | 2010-03-30 07:59:09
.:. EDF | mail
zdravim rad bi som vedel o aky model sa jedna,kedze aj ja zhanam airliner A380
Odpoveď | 2010-03-30 20:22:22
.:. Janko
Ahoj EDF,
dúfam, že neodhalím dáke veľké tajomstvo, ale myslím, že za skratkou EDF je Robo z Podbrezovej? Ak áno, tak Robo - moja obrovská poklona za to, aké modely staviate. Ak náhodou nie, tak prosím o prepáčenie.
K tomu Airilineru: myslím, že sa v súčasnosti na Slovensku ani v Čechách kúpiť nedá, ale inde vo svete sú minimálne dve verzie. Jedna z nich - tá menšia, sa dá kúpiť na Hobby City, ale neviem, ako je to s prepravou. Tá druhá verzia - tá väčšia a podľa mňa aj krajšia je ponúkaná tu: odkaz
Ako to bude s prepravou aj tu, veru neviem. Skúsim to trochu nasmerovať na brata (mior), lebo viem, že po tejto možnosti usilovne pátral.
2010-03-30 21:40:05
.:. Janko
EDF,
ospravedlňujem sa, ale vlastne som neodpovedal na váš dotaz. To, s čím bol Miško polietať je toto: odkaz
2010-03-30 21:49:01
.:. Janko
Do série článkov o úprave povrchu penových modelov sme doplnili ilustračné fotografie s popisom a poprosím Miroslava, aby ďalšie súvisiace fotografie boli ako Galéria.
Odpoveď | 2010-03-29 10:40:27
A este nieco trosku viac odvahy a piste tu o svojich problemoch a skusenostiach pomozete tu vela ludom, zatial nam najviac pomaha J.O. Tak ho nenechajme v tom sameho tiez nemoze vediet vsetko.
Odpoveď | 2010-03-28 13:45:05
správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 31380.38 kb