Hľadaný výraz: záznam dát
Počet výsledkov: 9
Zámysel mať Záznam letových dát (Log) sme do našej PC Telemetrie „zakomponovali“ hneď od samého začiatku.
Ale keďže sa nám to nejavilo ako to najpotrebnejšie na telemetrii, tak sme to stále odsúvali a odsúvali. Až teraz (asi pred týždňom) ma Miroslav „dokopal“, aby sme to konečne dokončili. A veru, urobil dobre. autor: Janko O. |
Už je to vyše mesiaca, čo sme uviedli v podstate nultú časť tohto seriálu.
Za tú dobu sa kadečo zmenilo: záznam (letových) dát sme overili na viacerých našich modeloch a aj samotná podoba záznamového súboru sa trochu zmenila – sprehľadnila. A ak sa niekto hneď na začiatku pýta, na čo vlastne sa dajú dáta zo Záznamu použiť, tak naša odpoveď znie, že to vlastne závisí len na fantázii modelára a jeho láske k číslam. A keďže my čísla (a „hrátky“ s nimi) milujeme, tak sme na úvod pripravili takú (zdanlivo nepodstatnú) maličkosť: priebeh rýchlosti rozdielnych modelov pri štarte (z ruky aj z Katapultu), ale aj pri pristávaní. A navyše: ako pri tom pilot „čaruje“ s plynom. autor: Janko O. |
Dušanov syn Dominik sa venuje spracovaniu videa na počítači. A aj keď je ešte iba študent strednej školy, je vidieť, že má na túto prácu skutočný umelecký cit. Z nakrútených videí dokáže zostrihať veľmi slušný záznam a dokáže k nemu pridať peknú hudbu. Dominik vytvoril aj akúsi videovizitku našej modelárskej stránky.
autor: Dominik Mičuda pridal: mior |
Hoci sme svojho času Aladina a jeho predpovede veterných pomerov dosť „zopsuli“, tak na jeho predpovede daždivých dní sa väčšinou bezproblémovo spoliehame.
A tak keď Aladin pred časom zrazu „hlásil“ relatívne pekný deň (bez dažďa, slabý vietor, kde-tu aj slnko) a na nasledujúce dni skôr dážď, povedal som si: „Buď teraz, alebo nikdy!“ Taktiež bolo treba odskúšať Mirážovo „rozšírené“ pozičné osvetlenie, neustále zdokonaľovaný záznam letových dát a tiež tzv. „letovú asistenciu“. Okrem toho, Milan má stále v pamäti ten nevydarený štart Miráža z (jeho) ruky a tak bolo treba „vyliečiť“ túto jeho fóbiu (vždy úspešnými) štartmi z Katapultu. autor: Janko O. |
Keď sme v polovici septembra (září) boli naposledy lietať s „DéGéčkom“, tak na záver sme prijali neochvejné rozhodnutie: Nabudúce jedine s osvetlením!
Tento motorizovaný vetroň, ktorý je prakticky celý biely, len s decentnými červeno-oranžovými „aplikáciami“, je v diaľke (obzvlášť zospodu) viac-menej šedý a počas letu (smerom k nám alebo od nás) sa nám viackrát stalo, že sme na chvíľu stratili istotu, kde model je a v akej je naozaj pozícii. Tento „žalúdok-zvierajúci“ pocit isto každý pozná a hoci väčšinou trvá len pár sekúnd, tak môže pokaziť ten vznešený pocit z lietania s takýmto veľkým modelom. Pri lietaní s modelmi vybavenými pozičným (cevaro) osvetlením, sa to väčšinou nestáva a keď už, tak len na chvíľočku - do najbližšieho bliknutia. No a keďže sme si potvrdili naše predpovede, že DéGéčko nikdy nebude pomaly lietajúca „orchidea“, ale skôr riadny „rýchlik“, tak sme ho hneď vybavili aj rýchlomerom. pripravil: Janko O. |
Začnem trochu okľukou:
Keď sa ma včera večer (môj mladší brat) Miroslav pýtal, či som bol lietať, tak som sa snažil vyjavenie krutej pravdy o havárii „Schwalbeho“ (Messerschmitt Me-262) zamaskovať inou - radoby pozitívnou správou: „Overil som platnosť piateho pravidla Modelárskych povier!“ Toto pravidlo hovorí: „Nechoď lietať viac ako raz v daný deň (napr. aj ráno, aj večer)“. No a včera (štvrtok 6.9.2018) som bol lietať dvakrát: ráno aj večer. A tak to aj dopadlo! autor: Janko O. |
Experimenty so štartom (niektorých) modelov z katapultu pomocou gumy sme zahájili niekedy pred štyrmi rokmi a od tej doby okúsili „slasti“ tohto spôsobu štartu viaceré naše modely.
A časom sa rozhodol pre realizáciu katapultu aj Miroslav. To preto, že tiež má niekoľko modelov, u ktorých je štart hodom z ruky veľmi problematický, ak nie priam nemožný. Lenže: niektoré naše modely sú pomerne veľké a hlavne ťažké, takže na ich štart by bolo potrebné paralelne „spriahnuť“ viacero (6 a viac) gúm. Tu sa však natíska otázka, či by sa to nedalo vyriešiť inak, napr. dlhším katapultom. autor: Janko O. |
Možno by bolo dobré hneď v úvode „rozlúsknuť“ tento zdanlivo nepochopiteľný rébus.
Skrátka a jednoducho: Miroslav (mior) prišiel na 5 dní do Bystrice (BB) na „modelársku dovolenku“, pričom sme mali v pláne zalietať, otestovať, nastaviť ….. odskúšať 8 modelov. Keďže 5 z nich je veľkých, a to až tak, že jeden človek si s nimi neporadí, tak vlastne všetky čakali na týchto päť dní, kedy budeme všetci traja bratia (Miroslav, Milan a ja) pokope. A tie tri malé modely? To už bola len taká „čerešnička na torte“, chuťovka či balzám na ukľudnenie nervov. Ale poviem vám, bolo to päť naozaj náročných dní. autor: Janko O. |
Namiesto kráľa sme „dosadili“ Herculesa, ale zmysel tohto historického zvolania zostal rovnaký:
Len čo jeden Hercules „zmizol zo scény“, nič nám nebráni prevolávať na slávu inému "novému" Herculesovi. …......................... O tom, ako „zmizol zo scény“ prvý (modro-šedý) Hercules, sme už písali. Ale kde sa vzal ten druhý – červeno-biely? A čo je to vôbec za model? pripravil: Janko O. |