Hľadaný výraz: na vôdzke
Počet výsledkov: 5
Keď sme presne pred týždňom zverejnili článok „Raz (možno) budú naše psy slobodnejšie ako naše modely“, ani vo sne nám nenapadlo, že práve my sami budeme jedni z prvých, ktorí svoj model takpovediac „priviažu na reťaz“.
Keby na reťaz: skôr na ťažnú tyč (podobne ako nákladné autá). Nie že by sme si tým chceli „predchádzať“ Dopravný úrad a jeho Rozhodnutie 1/2015 tak chceli doviesť do Ad Absurdum. Nie, dôvody sú oveľa prozaickejšie: Vyvíjame stabilizátor výšky letu pre model CanadAir CL-84. autor: Janko O. |
Minulý článok tejto série bol viac-menej venovaný konštrukcii a samotnému zhotoveniu „testovacej stolice“, či vodiacemu ramenu, či ako to správne nazvať.
O stabilizátore výšky – VýškoState – boli podané len základné informácie. A jeho činnosti bola venovaná sotva polovica vety: „... hoci už sa mi podarilo nastaviť stabilizátor tak, že udržiava výšku s presnosťou na 5cm.“ Dnes prinesieme aj krátke video VýškoStatu v činnosti. autor: Janko O. |
„Vďaka“ Rozhodnutiu Dopravného úradu 1/2015 možno raz naše modely skončia na vôdzke (vodítku). A tým sa z nich de facto stanú šarkany (draci).
Ale na šarkany sa reštrikcie Rozhodnutia nevzťahujú (výňatok z Rozhodnutia: „Toto rozhodnutie sa nevzťahuje na šarkany a neobsadené voľné balóny.“). A ako v nasledujúcom videu uvidíte, niektorí „dronisti“ sú na nekompromisnú a tvrdú ruku Dopravného úradu dokonale pripravení. pripravil: Janko O. |
Minulý týždeň prebehli na slovenských stredných školách maturitné písomky.
Vtedy sa štvrtáci „potia“ a ostatní študenti, aby ich nerušili, tak v škole nie sú. To znamená, že ani jedni ani druhí nemajú telesnú. A to znamená, že telocvičňa je vtedy prázdna. A to teda znamená, že som mohol prakticky overiť vylepšený – dvojprocesorový stabilizátor výšky – VýškoStat 2. autor: Janko O. |
Vždy sa nám (trom bratom) páčili modely, ktoré boli tak trochu „INÉ“: tvarom, usporiadaním, vlastnosťami … a keď už ničím iným, tak aspoň elektronickým vybavením.
A keď sa nám nejaké modely páčili, ale boli málo INÉ, tak sme ich upravili, skrátka sme si ich trochu „pre-INAčili“: väčšinou po stránke elektronickej. Takto sme zažívali rôzne obdobia: obdobie pomalých vetroňov, obdobie rýchlych EDF-modelov, obdobie viac-motorákov, obdobie … Z obdobia na obdobie sme prechádzali ľahko, lebo sme chceli a mohli a bavilo nás to. Ale niekedy človek aj vo sfére hobby niečo nemôže (nesmie) a niečo iné zase musí (mal by). A tak „legendárne“ Rozhodnutie 1/2015 spôsobilo (dotlačilo nás), že vchádzame do obdobia konvertoplánov. A čuduj sa svete, takmer sme za to vďační. autor: Janko O. |