Hľadaný výraz: Xeno
Počet výsledkov: 16
Dlhé roky som žil v presvedčení, že samokrídlo (podobne ako vrtuľník) to nie je nič pre mňa.
To sa mi nepáči, to nechcem a navyše aj „osud“ chcel, že som dobre lietajúce samokrídlo na vlastné oči vlastne ani dovtedy nevidel. Ale potom sa to stalo: modelársky kolega Pavel sa na Bohdanovom webe „pochválil“, že z dlhej chvíle kúpil samokrídlo Xeno od Multiplexu. A „zavesil“ tam aj video. A stalo sa to, čo by som nečakal: zamiloval som sa. autor: Janko O. |
V článku „My sme na zimu pripravení! Je aj zima pripravená na nás?“ sme sa kasali, že keď prídu vhodné podmienky, budeme chodiť lietať tak často, že štartmi a pristátiami sneh úplne zoderieme.
No sneh nás (v januári 2019) prekabátil a napadlo ho toľko, že ho asi len tak nezoderieme. Cez to všetko boli sme prevetrať (či skôr „presnežiť“) všetky modely, ktoré sú na snehové podmienky uspôsobené. Ja som bol lietať s tými ktoré sú spomenuté v nadpise a hoci medzi ne vlastne patrí aj EDF-kový Fantom, tak tohto veterána som nechal užívať si zaslúžený odpočinok. pripravil: Janko O. |
V komentároch k článku „Open stabilizer RX3S verzia Ed_10 (2) - Praktický test“ nás náš kamarát Dano (ddano007) požiadal, či by sme to nemohli otestovať v nejakej Delte.
Keďže aj my sami máme viacero modelov s Delta-krídlom, či samokrídiel (2 x Fantom, 2 x Xeno, Squall, Black Sabbath, Mirage 2000), tak aj nás zaujímalo, ako sa Ed_Open stabilizer osvedčí práve v takýchto modeloch. Tak som to bol dnes (utorok 10.3.2015) overiť. autor: Janko O. |
Zámysel mať Záznam letových dát (Log) sme do našej PC Telemetrie „zakomponovali“ hneď od samého začiatku.
Ale keďže sa nám to nejavilo ako to najpotrebnejšie na telemetrii, tak sme to stále odsúvali a odsúvali. Až teraz (asi pred týždňom) ma Miroslav „dokopal“, aby sme to konečne dokončili. A veru, urobil dobre. autor: Janko O. |
Hoci to môže vyzerať, že vás chceme nalákať na ďalší zo série filmov o šarmantnom lupičovi Dannym (v hlavnej úlohe George Clooney), tak vedzte že nie.
Len sme použili takú nevinnú slovnú hračku, aby sme vám odľahčenou formou podali neformálnu správu o praktických testoch letového stabilizátora Orange RX3S s naflešovaným softvérom Ed_11. Pretože práve v uplynulých dňoch (či skôr podvečeroch) sme absolvovali s rôznymi modelmi množstvo a množstvo letových hodín. autor: Janko O. |
Túto nedeľu, 1. novembra 2015 pred večerom, som si bol s vetroňom zalietať na našom „zamilovanom“ sásovskom kopci (oficiálny názov Vtáčnik). Povedal som si, že je to možno naposledy z tejto strany Vianoc.
Už tam poletovali aj Roman a Braňo Migovci. Bola s nimi aj Romanova priateľka, ktorá sa ma hneď spýtala: „To vy ste teraz lietali s nejakým motorákom dole na Ďateline?“ Vyhŕkla zo mňa odpoveď, ktorú som použil aj do názvu tohto článočku: „Nie, rovno som išiel hore na kopec, lebo dnes som to pojal vyložene ako: Rozlúčku s vetroňmi – 2015“. autor: Janko O. |
Nie, nie. Nepresedlali sme na ornitológiu.
Aby ste rozumeli: Volavka po anglicky je Heron. A Heron je nový 2,4m model (motorizovaný vetroň) od Multiplexu. A ako hovorí klasik: „Multiplex, to je stávka na istotu.“ autor: Janko O. |
Keď som písal článok „Rozlúčka s vetroňmi – 2015“, nevedel som, že bude mať aj pokračovanie. Bol som presvedčený, že s vetroňom som tohto roku lietal naposledy.
Ale počasie to chcelo inak a tak sa do slova a do písmena naplnilo, že „ja sa s neskorým babím letom a s vetroňmi lúčim ťažko – veľmi ťažko, na etapy, aj niekoľko dní“. Skrátka ďalší deň som šiel na sásovský kopec znovu – tentokrát s Harmonym. A potom znovu a znovu – pre zmenu so Xenom. autor: Janko O. |
Tak presne takto to mám rád:
Videá a fotky, urobené počas pekných a príjemných dní, si pozerať vtedy, keď je vonku „kosa“, veterno a človek by psa (ba ani vlastnú manželku) nevyhnal. Postaviť sa k oknu, jemne sa oprieť o hrejúci radiátor, pozerať na uzimených ľudí vonku a pritom si v mysli „premietať“ príjemné spomienky z posledného fajnového polietania. A kedy že sme to stihli? Nuž minulý týždeň, keď „udrela“ druhá jar, medzi dvomi (novembrovými) dobami ľadovými. pripravil: Janko O. |
„Klasický“ tvar lietadiel, ale aj našich modelov, v zmysle: trup, krídla a chvostové plochy, v súčasnosti prevláda.
Ale postupne sa to mení a časom zrejme zmení ešte viac. Začali to geniálni bratia Hortenovci. V súčasnosti je to americký bombardér B-2 Spirit. A do budúcnosti pripravuje firma Northrop Grumman pre americkú armádu aj stíhač podobných tvarov. Avšak nemôžeme si pomôcť, ale oba akoby lietadlám bratov Hortenovcov „z oka vypadli“. pripravil: Janko O. |
Nijako sa netajíme tým, že nie sme len „letní lietači“.
Chodievame lietať aj v zime, samozrejme máme na mysli, že na snehu. Má to svoje nenapodobiteľné čaro. My sme (niektoré) naše modely „prezuli“. A niektoré sú „prezuté“ celoročne. autor: Janko O. |
V (predchádzajúcom) článku: „Vetroň sa dá motorizovať aj inak“ sme spomenuli, že pred vyše rokom sme sa francúzskym modelárom Gerrym nechali inšpirovať a Milanovo (druhé) DéGéčko (4-metrový vetroň DG-808S Competition) sme "omotorovali" rovnakým spôsobom.
A v poslednej vete sme uviedli že, podoba medzi Gerryho ASH-25 a našim DG-808S Competition je neuveriteľná. Preto sme titulný obrázok dnešného článku úmyselne upravili tak, aby to bolo už na prvý pohľad zrejmé. …........................ Okrem toho: v dnešnom článku sa zmienime o definitívnej podobe palubnej inštalácie, o vyvážení modelu, ukážeme zopár detailov pohonných jednotiek nášho „DéGéčka“ a záver bude venovaný dizajnovej úprave tohto nevšedne vyzerajúceho vetroňa. A keďže toto je záverečná časť minisérie, tak skonštatujeme, že model DG-808s Competition je kompletne opravený a upravený a teda pripravený na štart. autor: Janko O. |
V článku „(Tak teda) Kedy lietať?“ sme naznačili, že to, čo sme si tohto roku overili, budeme v budúcnosti uplatňovať ešte viac, teda že s našimi modelmi budeme chodiť lietať väčšinou podvečer.
Tiež sme spomenuli, že tým pádom budú musieť mať naše modely zodpovedajúce osvetlenie. A keďže model CanadAir CL-84 Dynavert štartuje a pristáva zväčša zvisle, jeho osvetlenie musí byť tak trochu špecifické. autor: Janko O. |
Rovnako ako Katapult, aj tento náš „Nápad roka“ je skôr z kategórie „Rozhodnutie roka“.
Žiadna nová myšlienka, alebo prinajmenšom inovácia tu nebola. A hoci ho uvádzame pod číslom 2, tak z hľadiska nášho „globálneho“ modelárskeho významu je zrejme oveľa významnejší ako Nápad roka s číslom 1. Tým dnešným Nápadom roka 2017 je „modelárska pracovňa“ v suteréne nášho rodinného domu, v miestnosti, ktorá už pred rokmi dostala tajomné (a len pre nás zmysluplné) meno: Leonkina izba. autor: Janko O. |
Vianoce sú tu a s nimi aj môj (sám-sebe-daný) darček v podobe stavebnice modelu lietadla L-410 od českej firmy Kor-Model.
Dnes sa pozrieme na spôsob dopravy balíka a na samotnú stavebnicu a jej obsah. autor: mior |
Názov „cevaro osvetlenie“ sme si nevymysleli, ale len prevzali. To raz, pri jednom podvečernom lietaní jeden náš modelársky kolega zahlásil: „To vaše cevaro-osvetlenie ...“
Už ani nevieme, ako veta pokračovala, ale podstatné je, že sa to ujalo a názov „nášho“ osvetlenia bol na svete. Súčasne sme si uvedomili, že nikde na našej web-stránke nie je jeho ucelený popis, až to začalo vyvolávať dojem, že to nebodaj tajíme a žiadne detaily nechceme zverejniť. A tak to teda bez problémov odtajníme a zverejníme aj so schémou, s návodom a programom pre mikrokontrolér, pre tých, ktorí by si to chceli sami zrealizovať. Nie je na tom nič ťažké ani zložité, najprácnejšie je naťahať v krídlach a trupe modelu drôtiky k LED diódam. autor: Janko O. |