Hľadaný výraz: Heron
Počet výsledkov: 9
Nie, nie. Nepresedlali sme na ornitológiu.
Aby ste rozumeli: Volavka po anglicky je Heron. A Heron je nový 2,4m model (motorizovaný vetroň) od Multiplexu. A ako hovorí klasik: „Multiplex, to je stávka na istotu.“ autor: Janko O. |
Za uplynulé dva týždne sme finišovali na spojení vysielača TGY-i10 a RF-modulu FrSky.
Dá sa povedať, že všetko je hotové na 98 až 99%.
Okrem toho sme trochu „zrenovovali“ aj (univerzálny) pult na vysielač, ktorý mi ešte pred rokmi urobil pán Mirko Čamaj. A tak tohto roku „vyrazím“ na lúku alebo kopec nie len s novým vysielačom, ale aj s „novým“ pultom (a vyzerá to, že aj s novým modelom (vetroňom Heron)). autor: Janko O. |
Uplynulý týždeň nám počasie ukázalo, že Máj (Květen) môže byť aj iný ako studený, sychravý a upršaný.
A tak sa modelári húfne „vytiahli“ na lúky a letiská a lietali „o sto šesť“. A ako to tak na začiatku letovej sezóny býva, vďaka „nevylietanosti“, spôsobenej zimnou prestávkou, viacerí aj padali, havarovali a inak rozbíjali (ako som sa dopočul). Ja som pekné dni využil na to, aby som kolegom na Čerín-Čačíne predviedol štarty Black Sabbatha z Katapultu, potom som na Ďateline zase prevetral kolmo-štartujúceho TransTola a v závere týždňa som bol dvakrát s (vetroňom) Heronom. Tiež na Ďateline. pripravil: Janko O. |
Túto nedeľu, 1. novembra 2015 pred večerom, som si bol s vetroňom zalietať na našom „zamilovanom“ sásovskom kopci (oficiálny názov Vtáčnik). Povedal som si, že je to možno naposledy z tejto strany Vianoc.
Už tam poletovali aj Roman a Braňo Migovci. Bola s nimi aj Romanova priateľka, ktorá sa ma hneď spýtala: „To vy ste teraz lietali s nejakým motorákom dole na Ďateline?“ Vyhŕkla zo mňa odpoveď, ktorú som použil aj do názvu tohto článočku: „Nie, rovno som išiel hore na kopec, lebo dnes som to pojal vyložene ako: Rozlúčku s vetroňmi – 2015“. autor: Janko O. |
Tí, čo sa dočítali až k záveru článku „Náš softvér (sa spomína) aj v modelárskom časopise“ a pozreli si aj komentáre, tak vedia, o čom je reč.
Skrátka: v týchto dňoch „slávime“ prvé výročie od uvedenia úspešného (open source) softvéru pre letový stabilizátor Orange RX3S – „narodeniny“ verzie Ed_10. A ako sme sľúbili, pri tejto príležitosti chceme uviesť jeho novšiu – zdokonalenú verziu: Ed_11. A dnes je ten deň. autor: Janko O. |
Názov „cevaro osvetlenie“ sme si nevymysleli, ale len prevzali. To raz, pri jednom podvečernom lietaní jeden náš modelársky kolega zahlásil: „To vaše cevaro-osvetlenie ...“
Už ani nevieme, ako veta pokračovala, ale podstatné je, že sa to ujalo a názov „nášho“ osvetlenia bol na svete. Súčasne sme si uvedomili, že nikde na našej web-stránke nie je jeho ucelený popis, až to začalo vyvolávať dojem, že to nebodaj tajíme a žiadne detaily nechceme zverejniť. A tak to teda bez problémov odtajníme a zverejníme aj so schémou, s návodom a programom pre mikrokontrolér, pre tých, ktorí by si to chceli sami zrealizovať. Nie je na tom nič ťažké ani zložité, najprácnejšie je naťahať v krídlach a trupe modelu drôtiky k LED diódam. autor: Janko O. |
V úvode dnešnej časti poukážem na (viac-menej minimálne) úpravy krídiel Herona.
Podstatná časť článku však bude venovaná oveľa väčšiemu problému: umiestneniu palubnej elektroniky. autor: Janko O. |
V článku „(Tak teda) Kedy lietať?“ sme naznačili, že to, čo sme si tohto roku overili, budeme v budúcnosti uplatňovať ešte viac, teda že s našimi modelmi budeme chodiť lietať väčšinou podvečer.
Tiež sme spomenuli, že tým pádom budú musieť mať naše modely zodpovedajúce osvetlenie. A keďže model CanadAir CL-84 Dynavert štartuje a pristáva zväčša zvisle, jeho osvetlenie musí byť tak trochu špecifické. autor: Janko O. |
V týchto horúčavách sa trochu osviežime spomienkami na jedno vydarené zimné polietanie.
.................................................
Zima na prelome rokov 2016/2017, čo sa týka snehu a nízkych teplôt, sa rozhodla, že nás odškodní za všetky tie také „nijaké“ zimy rokov predchádzajúcich. Rok predtým sme „plakali“ nad tým, že hoci máme modely, ktoré sú vybavené na štarty a pristátia na snehu, tak nám to nič nepomohlo, pretože hrúbka a kvalita snehu bola nevyhovujúca. Ale vtedy - v (začiatkom) roku 2017 sme sa teda isto nemohli sťažovať. pripravil: Janko O. |