Hľadaný výraz: Harmony

Počet výsledkov: 22

Keď som raz podvečer (niekedy pred šiestimi rokmi) bol na Ďateline overovať upravené osvetlenie a vymenený motor na vetroni Harmony (rozpätie 278 cm), jeden (mne do tej doby neznámy) kolega - modelár skonštatoval: „Máte to pekne nasvietené.“

Aby som mu vyvrátil pocit, že to je len frajerina, tak som odpovedal: „Viete, my starší: čím slabší zrak, tým silnejšie svetlá.“

autor: Janko O.

Komentáre: 3 | 7. 1. 2021, 08:31 | Prečítané: 5200x

Harmony, to je môj model vetroňa, ktorý má prazvláštny osud: najprv to bolo ťažké detstvo, ale ani na staré kolená to nemá ľahké.

Ale teraz prišla jeho chvíľa, jeho 15-dní slávy a oprávnene sa stal stredobodom mojej (konštruktérskej) pozornosti.

Zažil skrášlenie aj modernizáciu.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | 16. 7. 2013, 12:25 | Prečítané: 3966x

Náhoda vie niekedy „zariadiť“ úžasné veci.

A to aj napriek tomu, že niektorí na náhodu neveria.

A jedna taká náhoda spôsobila, že som získal v podstate už historické videá môjho (už skoro historického) modelu Harmony v netypickej situácii.

Nie sú to zábery nejakého pokľudného poletovania vo výškach, ale skôr naháňačka, ktorá musela byť s ohľadom na „súpera“ realizovaná v tých najmenších (doslovne prízemných) výškach.

autor: Janko O.

Komentáre: 1 | 20. 12. 2015, 12:50 | Prečítané: 2365x

Posmelení priaznivým účinkom gýr na letové vlastnosti vetroňa Harmony, zkrsla nám v hlavách pomerne odvážna myšlienka:

Inštalovať gyrá aj do dúchadlových (EDF) modelov s Delta krídlom.

autor: Janko O.

Komentáre: 5 | 29. 1. 2012, 17:59 | Prečítané: 10592x

Včera (piatok) sme si boli so Stanom Oršulom „večerne“ zalietať na Ďateline a (nečakane aj) pod vodárničkou.

Ja so svojim „osvetielkovaným“ vetroňom Harmony, Stano so svojim (oveľa lepšie osvetielkovaným) vyše dvojmetrovým samokrídlom Skywalker X8, ktoré dostalo poetické (a podľa mňa krásne a hrdé) meno Horten UFO.

Priznám sa, že taký modelársky zážitok nepamätám niekoľko rokov.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 5 | 20. 9. 2014, 11:16 | Prečítané: 2807x

Opäť jeden taký (zdanlivo) nejasný a chaotický nadpis.

No pozorní návštevníci našej web-stránky už zmienku o Tibete v našich článkoch zaregistrovali.

Bolo to v súvislosti so stavebnicou vetroňa Harmony, ktorá po zakúpení ležala 7 rokov na skrini, kým sa dočkala dokončenia. Tomu obdobiu sme (inšpirovaní známym filmom) dali meno: Sedem rokov v Tibete.

No teraz sme svoj rekord prekonali: EPP výrezy dvojmetrového - štvormotorového modelu C-130 Hercules však na svoju chvíľu čakali viac ako 9 rokov. A tak sme (v duchu tradície) aj toto nazvali, ako inak: Deväť rokov v Tibete.

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | 8. 4. 2018, 17:30 | Prečítané: 2134x

Túto nedeľu, 1. novembra 2015 pred večerom, som si bol s vetroňom zalietať na našom „zamilovanom“ sásovskom kopci (oficiálny názov Vtáčnik). Povedal som si, že je to možno naposledy z tejto strany Vianoc.

Už tam poletovali aj Roman a Braňo Migovci. Bola s nimi aj Romanova priateľka, ktorá sa ma hneď spýtala: „To vy ste teraz lietali s nejakým motorákom dole na Ďateline?“

Vyhŕkla zo mňa odpoveď, ktorú som použil aj do názvu tohto článočku: „Nie, rovno som išiel hore na kopec, lebo dnes som to pojal vyložene ako: Rozlúčku s vetroňmi – 2015“.

autor: Janko O.

Komentáre: 1 | 3. 11. 2015, 11:04 | Prečítané: 3055x

Keď som písal článok „Rozlúčka s vetroňmi – 2015“, nevedel som, že bude mať aj pokračovanie. Bol som presvedčený, že s vetroňom som tohto roku lietal naposledy.

Ale počasie to chcelo inak a tak sa do slova a do písmena naplnilo, že „ja sa s neskorým babím letom a s vetroňmi lúčim ťažko – veľmi ťažko, na etapy, aj niekoľko dní“.

Skrátka ďalší deň som šiel na sásovský kopec znovu – tentokrát s Harmonym.

A potom znovu a znovu – pre zmenu so Xenom.

autor: Janko O.

Komentáre: 4 | 8. 11. 2015, 10:19 | Prečítané: 4465x

Tak presne takto to mám rád:

Videá a fotky, urobené počas pekných a príjemných dní, si pozerať vtedy, keď je vonku „kosa“, veterno a človek by psa (ba ani vlastnú manželku) nevyhnal.

Postaviť sa k oknu, jemne sa oprieť o hrejúci radiátor, pozerať na uzimených ľudí vonku a pritom si v mysli „premietať“ príjemné spomienky z posledného fajnového polietania.

A kedy že sme to stihli?

Nuž minulý týždeň, keď „udrela“ druhá jar, medzi dvomi (novembrovými) dobami ľadovými.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | 30. 11. 2016, 11:56 | Prečítané: 2676x

Nie, nie. Nepresedlali sme na ornitológiu.

Aby ste rozumeli: Volavka po anglicky je Heron.

A Heron je nový 2,4m model (motorizovaný vetroň) od Multiplexu.

A ako hovorí klasik: „Multiplex, to je stávka na istotu.“

autor: Janko O.

Komentáre: 2 | 19. 5. 2015, 10:46 | Prečítané: 5270x

Ešte niekedy pred šiestimi rokmi prebehla na RC mánii vášnivá diskusia vo vlákne s názvom „Jak spadnout na Futabu.“ Jadrom problému bola skutočnosť, že niektoré prijímače tejto značky ťažko znášajú teploty nad 50 °C.

A najväčšie vášne sa rozpútali v polemike o tom, za akých podmienok môže palubná inštalácia takúto teplotu dosiahnuť. A je samozrejmé, že v letnom počasí tu významnú rolu hrá farba povrchu modelu.

A keďže v záplave jalových akademických (skôr jalových ako akademických) prekáračiek bolo ťažké nájsť hodnotné informácie, rozhodli sme sa, že si aspoň niečo zmeriame radšej sami.

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | 25. 8. 2020, 08:05 | Prečítané: 3448x

Nie že by sme chceli pojmom „Lineárne gradovaná diferenciácia“ niekoho ohúriť.

To nie, ale nepodarilo sa nám vymyslieť lepší alebo výstižnejší názov.

A navyše: znie to tak sexy (žmurk)!

Ale ani tento honosný názov nič nemení na tom, že sa to celé začalo „núdzou“ - problémom, ktorý sme sa v danej chvíli rozhodli riešiť akousi „fintou“ - náhražkou niečoho plnohodnotného.

A ako to tak niekedy býva, núdzové riešenie sa ukázalo byť v mnohom lepším, ako pôvodné „seriózne“ riešenie.

autor: Janko O.

Komentáre: 7 | 14. 9. 2020, 16:44 | Prečítané: 2778x

Z celej škály RC modelov lietadiel budú zrejme kráľmi výšok vetrone.

Je jedno, či to sú "čisté" vetrone, teda bez pomocného pohonu, alebo to sú motorizované vetrone.

Väčšinou ich do tých výšok aj tak "vytiahne" termické alebo svahové prúdenie.

autor: Janko O.

Komentáre: 14 | 5. 7. 2013, 14:22 | Prečítané: 11081x

Ak sa vám ten nadpis zdá byť akýsi povedomý, tak možno preto, že sme minule uviedli článok s názvom: USB konektory prepojujúce krídla s trupom.

A ak sa pýtate, prečo nás zrazu trápia USB konektory z počítačovej branže, tak preto, že ich občas použijeme na prepojenie serv v krídlach s prijímačom v trupe, tak ako o tom píšeme v onom článku.

A ak sa (ešte stále) pýtate, čože nás to práve teraz tak trápi, tak vedzte, že je to reakcia na komentár (k tomu článku), ktorý napísal český modelár Miro. A jeho zvedavosť, že koľko asi tak znesú USB konektory, sa preniesla aj na nás a bola pre nás inšpiráciou k meraniu.

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | 28. 4. 2019, 17:21 | Prečítané: 6833x

Pravdu povediac, nejedná sa o mechanické prepojenie, ale o elektrické prepojenie serv umiestnených v krídlach, s prijímačom umiestneným v trupe modelu, s pomocou USB konektorov.

autor: Janko O.

Komentáre: 3 | 22. 4. 2019, 15:48 | Prečítané: 9878x

V článku „(Tak teda) Kedy lietať?“ sme naznačili, že to, čo sme si tohto roku overili, budeme v budúcnosti uplatňovať ešte viac, teda že s našimi modelmi budeme chodiť lietať väčšinou podvečer.

Tiež sme spomenuli, že tým pádom budú musieť mať naše modely zodpovedajúce osvetlenie.

A keďže model CanadAir CL-84 Dynavert štartuje a pristáva zväčša zvisle, jeho osvetlenie musí byť tak trochu špecifické.

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | 11. 12. 2015, 21:17 | Prečítané: 3428x

Pravidelným (a dlhodobo verným) návštevníkom našej web-stránky sa teraz v hlave asi „vyrojí“ niekoľko otázok:

1. odkiaľ mi je ten nadpis taký povedomý?

2. kedy že to bola uverejnená predchádzajúca (5.) časť?

3. kedy bola uverejnená prvá časť?

4. a o čom že to táto séria vlastne je? (nespomínam si)

….................................................................

5. prečo sa práve teraz objavila 6. časť?

6. budú ďalšie časti zverejnené zase až po rokoch?

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | 21. 12. 2017, 17:34 | Prečítané: 2337x

V minulej časti sme sa v krátkosti zoznámili s (výškovým) senzorom MPL3115A2 od firmy NXP (FreeScale).

Sľúbili sme, že vám ukážeme tú najjednoduchšiu (a aj pre amatérov zrozumiteľnú) cestu, ako s ním pracovať.

A ukázali sme si pár riadkov kódu, ktorými sme senzor iniciovali tak, že teraz už pracuje – meria (nadmorskú) výšku a nám stačí si hotové výsledky už len „vyzdvihnúť“.

Dnes si v úvode porovnáme Hexa (šestnástkové) a Binárne (dvojkové) čísla a potom opäť pomocou len dvoch riadkov kódu si zo senzora „vyzdvihneme“ našu aktuálnu nadmorskú výšku, aby sme ju potom mohli použiť napr. v telemetrii alebo zobraziť na LCD-displeji.

autor: Janko O.

Komentáre: 6 | 20. 12. 2019, 08:25 | Prečítané: 3508x

V živote to tak chodí: človek ani niečo neplánuje (nechce to), ale napokon to urobí, pretože ho k tomu dotlačí tá povestná bieda, čo naučila aj Dalibora „housti“.

A aj my – modelári: niečomu sa roky bránime, no potom sa do toho (chtiac – nechtiac (ale väčšinou nechtiac)) pustíme a napokon (keď je to hotové) sa tým dokonca ešte aj pochválime.

Koľko takýchto našich modelárskych „projektov“ by sme mohli označiť ako „nechcené dieťa“?

Niekedy mám pocit, že každý druhý.

No a teraz je to: katapult.

autor: Janko O.

Komentáre: 2 | 31. 3. 2020, 16:59 | Prečítané: 4760x

Poznámka: tento článok bol napísaný pred dvomi rokmi.

Áno vieme, priznávame sa, dokonca by sa dalo povedať, že sa za to aj hanbíme. Ale nedá sa nič robiť, je to tak: aj my s bratom Miroslavom sme prepadli tejto vášni a do modelu sme namontovali minikameru.

autor: Janko O.

Komentáre: 11 | 13. 4. 2012, 17:43 | Prečítané: 8918x

Ziima na prelome rokov 2016/2017, čo sa týka snehu a nízkych teplôt, sa rozhodla, že nás odškodní za všetky tie také „nijaké“ zimy rokov predchádzajúcich.

Rok predtým sme „plakali“ nad tým, že hoci máme modely, ktoré sú vybavené na štarty a pristátia na snehu, tak nám to nič nepomohlo, pretože hrúbka a kvalita snehu bola nevyhovujúca.

Ale vtedy - v (začiatkom) roku 2017 sme sa teda isto nemohli sťažovať.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 2 | 8. 12. 2019, 08:58 | Prečítané: 3708x

Keď sme pred takmer dvomi rokmi uviedli sériu článkov o použití gýr v modeloch lietadiel, nekonala sa síce žiadna mediálna roztržka (ako o paralelnom zapojení LiPol batérií), ale po krátkom čase sa spustila lavína.

Po prvých nesmelých dotazoch si mnohí modelári vyžiadali praktické ukážky, niektorí si skúsili "siahnuť na naše kniple" a mnohí sa rozhodli, že to chcú mať tiež.

O gyrá v "krídlatých" modeloch začal byť medzi českými a slovenskými modelármi záujem.

Hoci sme postupne pridávali ďalšie články s touto tématikou, teraz v tom chceme urobiť poriadok, aby jednotlivé časti neboli príliš "roztatárené".

autor: Janko O.

22. 1. 2012, 18:27 | Prečítané: 15232x

správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 38506.16 kb