Hľadaný výraz: Convergence

Počet výsledkov: 21

Na začiatku tohto roku som si (našťastie len tak potichu) povedal, že mám modelov dosť, že si teda (v roku 2017) už žiadny nekúpim, nepostavím, či inak nezaobstarám.

Morálnu „silu“ mi navyše dodávala skutočnosť, že aj naša PC Telemetria bola pôvodne koncipovaná na max. 16 modelov, pričom Trans(V)TOL bol zavŕšením tejto „série“.

Lenže … Ako sme už dávnejšie spomínali, nie je dobré si dávať akékoľvek podobné predsavzatia, pretože modelár má nutkavú potrebu ich neustále porušovať.

A tak keď som koncom leta videl, ako Miroslav „šantí“ so svojim novým modelom – Convergence, bolo rozhodnuté.

A hneď som aj začal premýšľať nad úpravami softvéru našej PC Telemetrie, teda nad „sériou 32“.

autor: Janko O.

Komentáre: 3 | 27. 11. 2017, 17:23 | Prečítané: 5200x

Dnes to bude málo rečí (rozumej textu), ale o to viac videí.

Konkrétne osem, ale zato krátkych.

Je na nich Miroslavov Convergence a štarty môjho Fantoma (3Phase) z Katapultu. Tak ako som to hneď prvý večer z piatich „letových“ dní predviedol Miroslavovi na Ďateline.

Niektoré videá sú robené už za pokročilého súmraku, čo sa odrazilo na kvalite video-signálu.

Avšak práve toto prítmie dodalo záberom na romantike a tajomnosti.

autor: Janko O.

Komentáre: 5 | 27. 8. 2017, 10:14 | Prečítané: 3891x

Keďže v nedeľu (3.12.2017) som (v rámci overenia Vyhrievaných topánok) bol lietať so Skipperom, tak v pondelok (4.12.2017) prišlo na rad ďalšie overenie: prvé lety s (mojim novým) modelom Convergence.

Však počasie bolo (podľa mojich kritérií) ideálne: snežilo. Že však aj riadne fúkalo, to som zistil až na Ďateline.

Cez to všetko boli výsledky lietania nad očakávanie.

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | 8. 12. 2017, 10:44 | Prečítané: 2893x

Keď sme po lietaní na Ďateline za zhoršenej viditeľnosti zverejnili článok „Lietanie len pre „bystrozrakých““, tak už vtedy sme boli rozhodnutí, že s osvetlením Skippera bude treba niečo urobiť.

Keď sme druhý deň boli za ešte horšej viditeľnosti lietať s modelom Convergence, ktorý bol ako prvý vybavený „Tuctovým“ pozičným osvetlením - teda osvetlením s „protisvetlami“, tak sme hneď vedeli, že takto budeme musieť upraviť aj Skippera.

No a hneď nasledujúci deň sme to aj zrealizovali a boli sme na Ďateline uskutočniť „porovnávacie“ lety.

A dnes prinášame výsledky porovnania.

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | 11. 12. 2017, 18:22 | Prečítané: 3602x

Pred nejakým časom nám náš modelársky kolega a dobrý kamarát Robo M. poslal odkaz na krátke video, na ktorom sú prvé „vznášavé“ pokusy spomínaného modelu.

Model je poháňaný130mm špičkovým dúchadlom od nemeckej firmy Schübeler, napájaným dvomi sériovo zapojenými 6S LiPolkami a stabilizovaný jednotkou KK2.1 so softvérom pre VTOL modely.

Cenné je to, že rovnako ako skutočná predloha, aj model je poháňaný ale aj stabilizovaný len jednou pohonnou jednotkou a nie viacerými, v trupe, v krídlach a pod.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 1 | 7. 9. 2021, 08:13 | Prečítané: 2262x

Zatiaľ čo prvým dvom našim Nápadom roka 2017 sme sa venovali samostatne a obidva boli skôr z kategórie „Rozhodnutie roka“, tak dnešná – záverečná časť je akýmsi súhrnom ostatných „menších“ nápadov.

Navyše: väčšinou sú to nejaké skutočné technické riešenia.

Jeden z nich sa priamo týka modelov, avšak dva ďalšie sa týkajú skôr pilotovania modelov.

No všetky tri svojim dielom prispievajú k bezpečnejšiemu lietaniu, príjemnejšiemu pilotovaniu, alebo nášmu modelárčeniu prinášajú inú „pridanú hodnotu“.

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | 2. 1. 2018, 18:00 | Prečítané: 4231x

Keď sme v polovici septembra (září) boli naposledy lietať s „DéGéčkom“, tak na záver sme prijali neochvejné rozhodnutie: Nabudúce jedine s osvetlením!

Tento motorizovaný vetroň, ktorý je prakticky celý biely, len s decentnými červeno-oranžovými „aplikáciami“, je v diaľke (obzvlášť zospodu) viac-menej šedý a počas letu (smerom k nám alebo od nás) sa nám viackrát stalo, že sme na chvíľu stratili istotu, kde model je a v akej je naozaj pozícii.

Tento „žalúdok-zvierajúci“ pocit isto každý pozná a hoci väčšinou trvá len pár sekúnd, tak môže pokaziť ten vznešený pocit z lietania s takýmto veľkým modelom.

Pri lietaní s modelmi vybavenými pozičným (cevaro) osvetlením, sa to väčšinou nestáva a keď už, tak len na chvíľočku - do najbližšieho bliknutia.

No a keďže sme si potvrdili naše predpovede, že DéGéčko nikdy nebude pomaly lietajúca „orchidea“, ale skôr riadny „rýchlik“, tak sme ho hneď vybavili aj rýchlomerom.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 1 | 27. 9. 2018, 14:29 | Prečítané: 3749x

Dnes ukážeme ako sme do (dolných aj horných) kanálov na „technologické štruktúry“ umiestnili – uložili už samotné technologické štruktúry, teda kabeláž a jednotlivé zariadenia a moduly elektronického vybavenia modelu.

Ako sme „zasieťkovali“ vstup vzduchu chladenia pohonnej batérie a spodného nasávania pohonného dúchadla.

Tiež čím sme Fénixa poťahovali a ako sa s touto fóliou, či skôr tapetou, pracuje.

A v závere tejto časti si čo-to povieme ako sme zreparovali základňu kabíny.

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | 7. 1. 2018, 09:46 | Prečítané: 4095x

O význame chladenia niektorých „exponovaných“ častí modelu sme sa na našej web-stránke už mnoho-krát zmieňovali.

V súvislosti s haváriami sme spomínali najmä chladenie regulátorov, prípadne (ich) BECov.

Ale naznačovali sme, že chladiť samozrejme treba aj pohonné motory, ale dokonca aj výkonové LED diódy pozičného osvetlenia a jeho obvod stabilizácie prúdu (tranzistor TIP122).

Dnes by sme sa chceli pozrieť na trochu „iné“ chladenie pohonných LiPol batérií v modeloch, ktoré im dávajú riadne zabrať a takto LiPolkám významne skracujú životnosť.

autor: Janko O.

Komentáre: 4 | 18. 10. 2021, 08:23 | Prečítané: 3675x

Tak. A teraz si niekto povie: „Zas nejaké inotaje! Zas dáke dvojzmyselné narážky!“

Veru áno, lebo my takéto slovné hračky máme radi.

No na druhú stranu, nie je v tom žiadne zavádzanie: v tom nadpise je každé slovo pravda, každé slovo sedí.

Pretože tento článok bude naozaj o pozičnom osvetlení, v ktorom bude 12 výkonových (3-Wattových) LEDiek, takže ich tam bude tucet.

…........................................

Totiž: v priebehu času sme dostali viacero dotazov, ako zapojiť „protisvetlá“, ako zapojiť „tajomné“ modré svetielka, ako v pozičnom (cevaro) osvetlení zapojiť to či ono? Skrátka ako to celé zapojiť?

autor: Janko O.

Komentáre: 2 | 18. 12. 2021, 08:01 | Prečítané: 5151x

Koncom Januára (Ledna) sme priniesli deviatu časť tejto série, v ktorej konštatujeme, že Fénix je takmer hotový: ešte treba popracovať na kabíne a na nejakých inštalačných drobnostiach.

Od tej doby uplynul viac ako mesiac a mohlo by sa zdať, že nič …

Ale nie, Fénix bol dokončený v priebehu niekoľkých nasledujúcich dní, ale keďže sme začali s reinkarnáciou DéGéčka (4-metrový vetroň DG-808S Competition), tak sme sa akosi nemali k tomu, aby sme Fénixa pofotili a stvorili záverečný článok.

No teraz je to konečne tu!

autor: Janko O.

Komentáre: 2 | 11. 3. 2018, 10:38 | Prečítané: 3776x

Rovnako ako Katapult, aj tento náš „Nápad roka“ je skôr z kategórie „Rozhodnutie roka“.

Žiadna nová myšlienka, alebo prinajmenšom inovácia tu nebola.

A hoci ho uvádzame pod číslom 2, tak z hľadiska nášho „globálneho“ modelárskeho významu je zrejme oveľa významnejší ako Nápad roka s číslom 1.

Tým dnešným Nápadom roka 2017 je „modelárska pracovňa“ v suteréne nášho rodinného domu, v miestnosti, ktorá už pred rokmi dostala tajomné (a len pre nás zmysluplné) meno: Leonkina izba.

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | 23. 12. 2017, 11:44 | Prečítané: 4066x

Stavíme sa, že ste také slovo ešte nikdy nepočuli.

Aby sme to ozrejmili: vychádzali sme zo známeho slova: HeliPort. To je špeciálna plocha, určená na štartovanie a pristávanie vrtuľníkov.

A keďže my helikoptéry nemáme, ale máme niekoľko KonvertoPlánov, tak sme si postavili špeciálnu plochu, určenú na štarty a pristátia našich konvertoplánov, čiže KonvertoPlánoPort.

Ale prečo sme to vymysleli práve teraz?

A nestačí nám štartovať a pristávať na ceste, tráve … ?

autor: Janko O.

Komentáre: 1 | 26. 3. 2021, 08:18 | Prečítané: 2835x

Vyzerá to, že teraz máme tzv. „zalietavacie“ obdobie.

Bude to tým, že počas „dlhých zimných večerov“ sme si modely zaobstarali a pripravovali a keď „vypukla“ jar, začali sme ich zalietavať.

Takže po Miroslavovom Lear Jete LJ-45 od firmy Airline, to bol Milanov Messerschmitt Me-262 Schwalbe od firmy Dynam, no a teraz prišiel na rad Milanov P-51 Mustang Big Beautyful Doll, vyrobený firmou FMS.

Všetky tieto modely majú podvozky, ale keby len to, oni majú podvozky zaťahovacie.

A v tom bol najväčší problém.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | 29. 4. 2018, 18:35 | Prečítané: 2713x

Možno by bolo dobré hneď v úvode „rozlúsknuť“ tento zdanlivo nepochopiteľný rébus.

Skrátka a jednoducho: Miroslav (mior) prišiel na 5 dní do Bystrice (BB) na „modelársku dovolenku“, pričom sme mali v pláne zalietať, otestovať, nastaviť ….. odskúšať 8 modelov.

Keďže 5 z nich je veľkých, a to až tak, že jeden človek si s nimi neporadí, tak vlastne všetky čakali na týchto päť dní, kedy budeme všetci traja bratia (Miroslav, Milan a ja) pokope.

A tie tri malé modely?

To už bola len taká „čerešnička na torte“, chuťovka či balzám na ukľudnenie nervov.

Ale poviem vám, bolo to päť naozaj náročných dní.

autor: Janko O.

Komentáre: 3 | 5. 8. 2017, 16:58 | Prečítané: 3999x

Nijako sa netajíme tým, že nie sme len „letní lietači“.

Chodievame lietať aj v zime, samozrejme máme na mysli, že na snehu. Má to svoje nenapodobiteľné čaro.

My sme (niektoré) naše modely „prezuli“. A niektoré sú „prezuté“ celoročne.

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | 9. 12. 2021, 08:04 | Prečítané: 2716x

Pri našom fantazírovaní, že aký viac-motorový väčší model - niekedy, „až budeme veľkí“, by sme chceli postaviť (alebo skôr z nejakej stavebnice skompletovať), prišiel na pretras aj štvormotorový Airbus A400M.

Nuž, čože o to. Model by to bol krásny, veď aj jeho „dospelá“ predloha je krásna. Ale naše nadšenie „schladilo“ niekoľko faktov:

- nevideli sme, že by niektorý (čínsky?) výrobca niečo také v požadovanej veľkosti (rozpätie aspoň 2,5 metra) ponúkal

- na vlastnú stavbu (trebárs aj z penových materiálov) je tento model príliš komplikovaný: príliš veľa „oblín“. To taký C-130 Hercules je svojim jednoduchým valcovitým trupom na amatérsku stavbu oveľa vhodnejší.

Ale nejakú inšpiráciu sme si z A400-ky predsa len vzali.

autor: Janko O.

Komentáre: 2 | 27. 7. 2021, 09:01 | Prečítané: 2022x

Článok s podobným názvom sme uviedli niekedy pred štyrmi rokmi.

Pravdu povediac, akcií „Modely nad Sliačom“ sme sa v minulosti zúčastnili (Milan, Miroslav a ja) niekoľkokrát, ale tentokrát sme tam neboli len ako diváci, ale aj ako „piloti“ (Miroslav a ja, Milan bol ako morálna podpora).

A keby len to: na záver sme dokonca dostali aj nejaké ocenenia.

A rovno poviem: úprimne nás to potešilo.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | 12. 9. 2018, 11:40 | Prečítané: 4091x

V článku „My sme na zimu pripravení! Je aj zima pripravená na nás?“ sme sa kasali, že keď prídu vhodné podmienky, budeme chodiť lietať tak často, že štartmi a pristátiami sneh úplne zoderieme.

No sneh nás (v januári 2019) prekabátil a napadlo ho toľko, že ho asi len tak nezoderieme.

Cez to všetko boli sme prevetrať (či skôr „presnežiť“) všetky modely, ktoré sú na snehové podmienky uspôsobené.

Ja som bol lietať s tými ktoré sú spomenuté v nadpise a hoci medzi ne vlastne patrí aj EDF-kový Fantom, tak tohto veterána som nechal užívať si zaslúžený odpočinok.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | 1. 2. 2022, 08:14 | Prečítané: 2865x

Niekto si pomyslí:

„Hádam naopak! Najprv sa model zalietava a až potom sa s ním lieta.“

Áno to je pravda.

A hoci nie sme „opační“, tak my sme zvolili práve také poradie, ako je v nadpise.

Dôvodom je to, že niektoré Milanove modely sme zalietali už skôr – pred pár týždňami.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | 16. 5. 2018, 18:03 | Prečítané: 3142x

Prvá „reportáž“ z piatich dní, ktoré boli venované ôsmim modelom, bola zameraná na môjho veľkého „Miráža“ (Mirage 2000-5).

Dnes sa budeme venovať ďalším dvom veľkým modelom: Milanovmu motorizovanému 4-metrovému vetroňu DG-808S Competition a Miroslavovmu 2,5-metrovému 4-motorovému Herculesovi (C-130), familiárne prezývanému „Obuch“.

Tomu prvému venujeme už len pietnu spomienku, toho druhého oslávime tromi krátkymi videami.

autor: Janko O.

Komentáre: 6 | 12. 8. 2017, 15:35 | Prečítané: 3736x

správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 45429.75 kb