Tento web priateľov realistického RC lietania má za cieľ združovať tých leteckých modelárov, pre ktorých je lietanie radosťou, koníčkom alebo útechou. Táto stránka nechce byť prostým zoznamom modelárskych aktivít a zážitkov. Jej cieľom je hľadať a objavovať dôvody prečo a ako modely fungujú. Klásť otázky a nachádzať odpovede z oblasti elektroniky, mechaniky a aerodynamiky . Na tomto webe môžeš nájsť rôzne články a návody, ktoré Ti môžu pomôcť pri riešení modelárskych problémov. Tu si môžeš vymieňať názory s ľuďmi, podobne "postihnutými" ako si Ty
![]() |
Po predstavení dvoch typov palcových RC súprav FS-i4 a FS-i6 od čínskeho výrobcu Flysky, prináša Michal Nováček na svojej web stránke článok venovaný aktuálne najvyššiemu modelu z ponuky tejto značky, RC súprave Flysky FS-i10.
Jedná sa o súpravu, ktorá sa vyznačuje pomerne veľkým farebným dotykovým LCD displejom a možnosťou telemetrie. Flysky podľa všetkého využila skúsenosti, získané pri návrhu a výrobe volantovej RC súpravy Flysky FS-iT4, ktorá používa úplne rovnaký displej. autor: Michal Nováček pripravil: Janko O. |
![]() |
Palcovým RC súpravám sa Michal Nováček na svojom (na RC autá zameranom) webe príliš nevenuje, skôr len vo forme pripomenutia ponuky čínskej firmy Flysky. O jej volantovkách na svojom webe píše pomerne často.
Nedávno informoval o nových RC volantových súpravách Hobbyking GT2E AFHDS 2A 2,4GHz a Flysky FS-GT2F 2,4GHz, ktoré nie sú ničím výnimočné, ale sú už vybavené novým prenosovým systémom AFHDS 2A. Ten je používaný aj palcovými RC súpravami Flysky FS-i4, FS-i6 a FS-i10, ktoré sú zaujímavé aj pre nás – leteckých modelárov. Prvé dve nám Michal dnes krátko predstaví. autor: Michal Nováček pripravil: Janko O. |
![]() |
Po vydání přehledu modelářských silových konektorů tuto oblast sice stále sleduji, ale velmi nárazově a ve velmi dlouhých intervalech ![]() Může se tedy stát, že pokud se objeví nějaké nové typy konektorů, do přehledu je zařadím s velkým zpožděním. V případě konektorů XT90-S Anti Spark se mi podařilo zachytit téměř horkou novinku. Spolu s nimi jsem do článku přidal několik typů konektorů, které jsou na trhu již delší dobu, ale v přehledu dosud chyběly a přijdou mi zajímavé. autor: Michal Nováček pripravil: Janko O. |
![]() |
Celý názov článku je (ale nám sa do nadpisu „nevošiel“): Jak nastartovat motor RC modelu 1:5, 1:6, resp. motorovou pilu, kosu nebo křovinořez po delší odstávce.
Tak jsem zase objevil Ameriku a tak s ní spěchám za čerstva na web Nepodařilo se mi po zimní odstávce nastartovat motor motorové kosy, a tak jsem se pustil do hledání a odstraňování příčiny. autor: Jan Cinger pripravil: Janko O. |
![]() |
Cez víkend bol môj (mladší) brat Miroslav (mior) tu v Banskej Bystrici: po predchádzajúcich úpravách sme potrebovali overiť správanie sa jeho dvojmotorového Twin Ottera.
Zatiaľ čo sa v piatok podvečer Miroslav „potil“ za volantom na preplnených cestách, my s Milanom (našim starším bratom) sme si boli zalietať pod Suchým vrchom. Milan s Cularisom a ja s Vegou IIB. A tam sa to stalo. pripravil: Janko O. |
![]() |
V komentároch k článku „Silné magnetické uchytenie“ sa pravidelný návštevník našej Web stránky s prezývkou Jack spýtal: „Nesťahujú" takéto silné magnety signál z vysielača? Nezhoršujú teda príjem?“
Mal tým zrejme na mysli vplyv silných magnetických polí na činnosť (citlivosť) RC prijímača. autor: Janko O. |
![]() |
Takmer presne pred rokom sme v článku „AssOrx: koniec prázdnin“ písali o tom, že sa nám ozval verný návštevník našej web stránky Bogdan z Lodže.
Rozhodol sa, že si postaví náš stabilizačný systém AssOrx a chcel vedieť, či ešte prinesieme nejaké články, týkajúce sa tejto problematiky. No a teraz sa Bogdan pochválil hotovým dielom. pripravil: Janko O. |
![]() |
Před časem jsem se názorově střetnul se skupinou zatvrzelých nevraživců vůči těm, kdo nezastavují motor setrvačníkem.
A protože jsem se kdysi profesně zabýval motory nákladních automobilů, nedalo mi to, a já čas, který od okamžiku střetu uplynul, věnoval shánění informací jak u výrobců, tak zkušených modelářů, které jsem završil návštěvou katedry spalovacích motorů ČVUT. Výsledek svého “bádání” vám tu předkládám v následujícím textu. autor: Jan Cinger pripravil: Janko O. |
![]() |
Motory s vysokým Kv sa používajú väčšinou v modeloch s elektrickým dúchadlom.
Avšak väčšina vrtuľových modelov používa motory, ktorých Kv môžeme smelo označiť za nízke.
A tam je priebeh teploty regulátora v závislosti od odoberaného prúdu (a teda aj od otáčok) trochu iný: pri plnom plyne je regulátor paradoxne trochu chladnejší ako pri plyne polovičnom. Prečo je to tak? autor: Janko O. |
![]() |
V komentári k článku "Voľnobeh v modeloch poháňaných elektropohonom" sa objavilo upozornenie na riziko pri lietaní s nízkymi otáčkami elektromotora (teda aj pri voľnobehu), kedy by regulátor mal mať pri inom režime ako na plný plyn vysoké straty.
autor: Janko O. |