Tento web priateľov realistického RC lietania má za cieľ združovať tých leteckých modelárov, pre ktorých je lietanie radosťou, koníčkom alebo útechou. Táto stránka nechce byť prostým zoznamom modelárskych aktivít a zážitkov. Jej cieľom je hľadať a objavovať dôvody prečo a ako modely fungujú. Klásť otázky a nachádzať odpovede z oblasti elektroniky, mechaniky a aerodynamiky . Na tomto webe môžeš nájsť rôzne články a návody, ktoré Ti môžu pomôcť pri riešení modelárskych problémov. Tu si môžeš vymieňať názory s ľuďmi, podobne "postihnutými" ako si Ty
![]() |
Na základe vašich požiadaviek sme upravili trochu našu - vašu web stránku. Čítajte ďalej...
pridal: mior |
![]() |
V predchádzajúcej časti Bohdan popisoval svoje skúsenosti s vyvažovaním 64 mm dúchadla. Dnes si vzal "na starosť" trochu väčší kúsok - 89 mm.
pripravil: mior |
![]() |
Pred pár dňami sa na Bohdanovom Webe objavil oznam, že nás "chlapci" modelári zo Slovenskej Ľupče, asi 5 km od Banskej Bystrice, (Roman O. a Tomáš V.) pozývajú na pohodové modelárske polietanie v nedeľu 9.mája 2010. Predpovede počasia na tento deň neboli bohvieaké a tak Bohdan kázal bubnovať na "vymodlenie" dobrého počasia. Bývam síce v paneláku, ale ak Bohdan kázal !!! Bubnovať som začal už o štvrtej ráno a výsledky sa dostavili takmer okamžite. Nie že by hneď vyšlo slnko, skôr vyšiel môj 120-kilový sused a že to asi nie je modelár, som pochopil hneď po jeho zúrivom búchaní na naše dvere.
autor: Janko O. |
![]() |
Minulý víkend sme neoficiálne otvorili svahovú sezónu na Lysici pri Bošáci.
autor: mior |
![]() |
Náš kamarát Bohdan z Banskej Bystrice vytvoril články o vyvažovaní turbíny. |
![]() |
Sme radi, že môžeme potvrdiť to, čo sme pred mesiacom avizovali: Michal dodržal sľub a modelárska predajňa v Banskej Bystrici je už otvorená.
pripravil: Janko O. |
![]() |
Dušan (dm) a Patrik (skriu) vyrazili v nedeľu polietať do Trenčína. Fúkal síce nezmyselný vietor, ale (vraj) im to stálo za to. Patrik predtým doma laboroval s modelmi a keď prišiel na letisko v TN (cca 25 km od Nového Mesta nad Váhom), tak zistil, že si zabudol doma Assan modul do vysielačky. No nevadí, aspoň sa chytil kamery a natočil niekoľko pekných videí.
autor: mior |
![]() |
V predchádzajúcej časti boli porovnávané prednosti a nedostatky prístrojových a "ľudských" senzorov a elektronickej riadiacej jednotky a "prírodnej" riadiacej jednotky - ľudského mozgu. Táto časť bude venovaná už existujúcemu alebo predpokladanému využitiu modelárskej avioniky v leteckých modeloch.
autor: Janko O. |
![]() |
Ak sa teraz niekto zarazil nad spojením Miroslav a Sásová, tak má pravdu. Lebo Miroslav býva v Novom Meste nad Váhom a Sásová je v Banskej Bystrici. Naozaj, je to tak, Miroslav (mior) aj s dcérami prišiel navštíviť našu mamu a svojho brata (teda mňa) a keďže je to "závislák", vždy berie so sebou aj nejaký model. Takže sme boli aj polietať.
autor: Janko O. |
![]() |
Ale ako je na tom pilot RC modelu? Ak by sme sa držali "kybernetickej" terminológie, tak pilot má len jeden senzor (zrak), ktorý navyše nie je nijak zvlášť citlivý. Tým mám na mysli to, že či ide model do šmyku, pilot zistí, až keď autíčko urobí "hodiny". Nemá najmenšiu šancu na vzdialenosť viac ako 5 metrov zaregistrovať napr. 15 stupňovú odchylku osi autíčka od osi dráhy, ktorú by v skutočnom aute spoľahlivo zaregistroval aj silne "podgurážený" vodič. A ak šmyk "nepodchytíte" v začiatku, neskôr už je to beznádejné.
autor: Janko O. |