Tento web priateľov realistického RC lietania má za cieľ združovať tých leteckých modelárov, pre ktorých je lietanie radosťou, koníčkom alebo útechou. Táto stránka nechce byť prostým zoznamom modelárskych aktivít a zážitkov. Jej cieľom je hľadať a objavovať dôvody prečo a ako modely fungujú. Klásť otázky a nachádzať odpovede z oblasti elektroniky, mechaniky a aerodynamiky . Na tomto webe môžeš nájsť rôzne články a návody, ktoré Ti môžu pomôcť pri riešení modelárskych problémov. Tu si môžeš vymieňať názory s ľuďmi, podobne "postihnutými" ako si Ty
![]() |
Opäť jeden taký (zdanlivo) nejasný a chaotický nadpis.
No pozorní návštevníci našej web-stránky už zmienku o Tibete v našich článkoch zaregistrovali. Bolo to v súvislosti so stavebnicou vetroňa Harmony, ktorá po zakúpení ležala 7 rokov na skrini, kým sa dočkala dokončenia. Tomu obdobiu sme (inšpirovaní známym filmom) dali meno: Sedem rokov v Tibete. No teraz sme svoj rekord prekonali: EPP výrezy dvojmetrového - štvormotorového modelu C-130 Hercules však na svoju chvíľu čakali viac ako 9 rokov. A tak sme (v duchu tradície) aj toto nazvali, ako inak: Deväť rokov v Tibete. autor: Janko O. |
![]() |
V (predchádzajúcom) článku: „Vetroň sa dá motorizovať aj inak“ sme spomenuli, že pred vyše rokom sme sa francúzskym modelárom Gerrym nechali inšpirovať a Milanovo (druhé) DéGéčko (4-metrový vetroň DG-808S Competition) sme "omotorovali" rovnakým spôsobom.
A v poslednej vete sme uviedli že, podoba medzi Gerryho ASH-25 a našim DG-808S Competition je neuveriteľná. Preto sme titulný obrázok dnešného článku úmyselne upravili tak, aby to bolo už na prvý pohľad zrejmé. …........................ Okrem toho: v dnešnom článku sa zmienime o definitívnej podobe palubnej inštalácie, o vyvážení modelu, ukážeme zopár detailov pohonných jednotiek nášho „DéGéčka“ a záver bude venovaný dizajnovej úprave tohto nevšedne vyzerajúceho vetroňa. A keďže toto je záverečná časť minisérie, tak skonštatujeme, že model DG-808s Competition je kompletne opravený a upravený a teda pripravený na štart. autor: Janko O. |
![]() |
(Pôvodný článok s novým záverom.)
Francúzsky modelár s prezývkou Gerry (inak seriózny pán v rokoch) je veľký výmyselník a súčasne perfekcionalista. Svoj model vetroňa ASH-25 v mierke 1:3 vybavil štyrmi kamerami Mobius, aerodynamickými brzdami, otáčaním hlavy pilota, ale hlavne ho dosť nekonvenčne motorizoval. Nad odtokové hrany krídla, blízko trupu, namontoval pekné gondoly, ktoré osadil elektromotormi so sklápacími vrtuľami. Takto vyriešil problém bezproblémového štartu modelu zo zeme bez potreby rôznych vlekov, navijákov, vozíkov, katapultov, „gumicukov“ a pod. pripravil: Janko O. |
![]() |
Keď sa Fénix blížil do finále, poťažkali sme si, že so všetkým môžeme byť jakš-takš spokojní, ale s kabínou veru nie.
Vyrobili sme si - takú „hranatú“, v rámci našich možností, ale tajne sme túžili po takej tej peknej oblej „bubline“. Až požiar Miroslavovho Vipera nám vnukol myšlienku: „A takáto by sa na to nedala použiť?“ A tak sa Fénix napokon dočkal aj oblej kabíny. autor: Janko O. |
![]() |
Jako univerzální nabíječku tužkových článků používám již třetím rokem typ Nitecore Digicharger D4; podobných nabíječek je v prodeji celá řada.
Poslední dobou jsou poměrně populární nabíječky od čínské firmy ISDT. Novinka ISDT C4 je zajímavá nejen barevným LCD diplejem s množstvím zobrazených údajů, ale i kompaktním provedením s poněkud netradičním řešením nabíjecích slotů. autor: Michal Nováček pripravil: Janko O. |
![]() |
Koncom Januára (Ledna) sme priniesli deviatu časť tejto série, v ktorej konštatujeme, že Fénix je takmer hotový: ešte treba popracovať na kabíne a na nejakých inštalačných drobnostiach.
Od tej doby uplynul viac ako mesiac a mohlo by sa zdať, že nič … Ale nie, Fénix bol dokončený v priebehu niekoľkých nasledujúcich dní, ale keďže sme začali s reinkarnáciou DéGéčka (4-metrový vetroň DG-808S Competition), tak sme sa akosi nemali k tomu, aby sme Fénixa pofotili a stvorili záverečný článok. No teraz je to konečne tu! autor: Janko O. |
![]() |
V úvode predchádzajúcej – 2. časti sme konštatovali, že trup je už opravený, vrátane zmeny vnútorného usporiadania jeho prednej časti.
Tiež sme spomenuli, že oprava krídla (krídiel) začne v priebehu nasledujúcich dní. A aj začala. Pracovali sme na nich prakticky každý deň, niekoľko hodín denne. A keďže od tej doby uplynul takmer mesiac, tak si viete predstaviť, koľko práce na nich bolo. Takže teraz môžeme hrdo vyhlásiť: „V súčasnej dobe sú už krídla opravené, vrátane poťahu.“ autor: Janko O. |
![]() |
V předchozím článku o zajímavé zkoušečce akumulátorů ISDT BG-8S jsem velmi okrajově zmínil, že podporuje technologii BattGO - Battery Goes Smarter.
Tato technologie není ničím jiným, než obdobou systému Traxxas ID - umožňuje tedy automaticky předat nabíječce či jiným zařízením údaje o akumulátoru, ať už pro účely nabíjení, prosté identifikace či možné evidence. autor: Michal Nováček pripravil: Janko O. |
![]() |
Čínský výrobce nabíječek ISDT přišel s velmi zajímavou krabičkou s označením BG-8S.
Ta primárně slouží jako zkoušečka akumulátorů, ale vedle toho nabízí další zajímavé funkce - lze ji použít ke kontrole přijímačů i jako nabíječku mobilních telefonů se standardem Qualcomm Quick Charge 2.0/3.0. Díky možnosti updatu firmwaru výrobce slibuje do budoucnosti přidávání dalších měřených údajů či protokolů. autor: Michal Nováček pripravil: Janko O. |
![]() |
V minulej – úvodnej časti sme ukázali ako vyzeral tento 4-metrový model vetroňa po letnej (ťažkej) havárii.
Najviac poničený bol trup (rozgliamaná predná časť a odlomený chvost) a ľavé krídlo. V súčasnej dobe je už trup opravený, vrátane zmeny vnútorného usporiadania jeho prednej časti. Zatiaľ však nie je „vyčačkaný“, takže pôsobí trochu „surovo“ a hlavne: trochu rušivo pôsobí lesklý poťah, vytvorený zo 6cm širokých pásov samolepiacej tapety d-c-fix. Veríme, že až bude DéGéčko plne „nalíčené“, tak sa tento nepriaznivý dojem stratí, alebo aspoň ustúpi do pozadia. Oprava krídla začne v priebehu nasledujúcich dní. autor: Janko O. |