Tento web priateľov realistického RC lietania má za cieľ združovať tých leteckých modelárov, pre ktorých je lietanie radosťou, koníčkom alebo útechou. Táto stránka nechce byť prostým zoznamom modelárskych aktivít a zážitkov. Jej cieľom je hľadať a objavovať dôvody prečo a ako modely fungujú. Klásť otázky a nachádzať odpovede z oblasti elektroniky, mechaniky a aerodynamiky . Na tomto webe môžeš nájsť rôzne články a návody, ktoré Ti môžu pomôcť pri riešení modelárskych problémov. Tu si môžeš vymieňať názory s ľuďmi, podobne "postihnutými" ako si Ty
Dňom 15.11.2019 končí platnosť "legendárneho" Rozhodnutia 1/2015.
Od toho dňa bude v platnosti (možno ešte "legendárnejšie") Rozhodnutie 1/2019. Zatiaľ sme to len tak v rýchlosti "preleteli". A veru nevieme, či sa máme radovať alebo plakať. Ale asi skôr to druhé! pripravil: Janko O. |
Už to je viacero rokov, čo sme na našej Web stránke uviedli prvý diel seriálu: „Zapojenie batérií - paralelne či sériovo?“
Hneď v úvode prvej časti sme predpokladali určitú vlnu nesúhlasu a veštili sme konflikty, ale to čo potom prišlo, predčilo všetky naše očakávania. Po dlhom a opakovanom vysvetľovaní nakoniec aj naši najväčší odporcovia uznali, že paralelné zapojenie má v určitých prípadoch svoje opodstatnenie, ale vzhľadom na dostatočný sortiment dostupných LiPol batérií, je to situácia nie príliš častá. To sme uznali aj my a zdalo sa, že bol nastolený mier. Až do dňa, kedy sa pod piatou časťou seriálu objavil nasledujúci „milý“ komentár. Autor: Janko O. |
Touto parafrázou na pesničku od Elánu sme chceli navodiť takú možno trochu clivú atmosféru, ktorá je charakteristická pre toto obdobie v našom živote.
Tí, čo navštevujú našu stránku pravidelne, si isto povšimli, že nových článkov je v poslednom období ako šafránu. Tí, čo chodievajú lietať na „naše“ miesta, si isto všimli, že sa tam vyskytujeme pomerne zriedka. Rok 2019 sa síce ešte neskončil, ale už „to má za pár“ a tak sa odvážime predbežne a opatrne bilancovať: Už sme zažili aj lepšie roky! autor: Janko O. |
V tretej časti sa Ramy bude venovať stavbe krídiel svojho Boeingu 787-9 DreamLiner.
pridal: mior video: ramy rc |
V prvej časti Ramy vytvoril základnú kostru modelu. V druhej časti sa venuje podvozku a kabeláži.
video: ramy rc pridal: mior |
Tento sympatický "šialenec" nás svojimi videami zabáva už 10 rokov.
Keď som akési jeho video videl prvý krát, tak som si myslel, že je to fakt šialenec, či blázon. Veď aj jeho "nevšedný" výzor tomu tak trochu napomáha. Ale po chvíli som si uvedomil, že aby zaujal, tak na jeho videách nemôže byť len také "bezduché" poletovanie. Musí tam byť niečo nezvyčajné, niečo čo nedokáže (a nemá na to odvahu) len tak hocikto a hlavne: isto nie ja. A tak som pomerne rýchlo zamenil pocit ľahkého opovrhnutia za pocit hlbokého obdivu. pripravil: Janko O. |
Ak sa pýtate, ako to tak presne viem, tak vám musím prezradiť, že táto vedomosť je u mňa spojená s nezabudnuteľným modelárskym zážitkom.
Samozrejme, celé je to podmienené tým, že musí platiť informácia, získaná pred mnohými rokmi v škole, že chrústy sa v hojných množstvách vyskytujú raz za štyri roky. To isto nikoho neprekvapuje, ale prekvapujúce môže byť to, prečo si tak dobre pamätám, že práve tento rok - táto jar by mala byť na chrústy bohatá. autor: Janko O. |
Teraz sa možno českí modelári pozastavia nad názvom tohto článku, pretože im je pomerne známy - "Jak se staví sen" je česká relácia o budovaní bývania. Priznávam, že som si tento názov požičal, ale nebudeme sa venovať budovaniu bývania, ale budovaniu dopravného lietadla Boeing 787 -9 Dreamliner, a to od piky až po zálet, ktorého je autorom pán Ramy. Priznávam, že ma to veľmi zaujalo, hlavne preto, že Ramy stavia dopravné lietadlo o rozpätí 3 metre (čo je môj sen) a z penových hmôt (čo mám rád). A tak si pozrite prvé video.
pridal: mior video: Ramy RC |
Naposledy sme tento model spomínali koncom októbra (října) 2018 v súvislosti s haváriou iného Herculesa – 2-metrového, šedomodrého. Konkrétne v článku: Hercules je mŕtvy. Nech žije HERCULES!
Uviedli sme, ako sa Moby Dick napokon „ocitol“ u mňa a aj to, ako prebiehal jeho prvý (a zatiaľ jediný) krátky let. V podstate to bol moment, kedy sme pochopili, prečo ho jeho predchádzajúci majiteľ vlastne predával. Od tej doby Moby Dick absolvoval množstvo menších či väčších úprav až sa dostal do stavu, kedy vám ho môžeme ukázať podrobnejšie. autor: Janko O. |
Tu je asi každý text zbytočný.
Treba si pozrieť pripojené videá. pripravil: Janko O. |