Tento web priateľov realistického RC lietania má za cieľ združovať tých leteckých modelárov, pre ktorých je lietanie radosťou, koníčkom alebo útechou. Táto stránka nechce byť prostým zoznamom modelárskych aktivít a zážitkov. Jej cieľom je hľadať a objavovať dôvody prečo a ako modely fungujú. Klásť otázky a nachádzať odpovede z oblasti elektroniky, mechaniky a aerodynamiky . Na tomto webe môžeš nájsť rôzne články a návody, ktoré Ti môžu pomôcť pri riešení modelárskych problémov. Tu si môžeš vymieňať názory s ľuďmi, podobne "postihnutými" ako si Ty
Duško zakúpil na HobbyCity malú kamerku a umiestnil ju na svoj najobľúbenejší EDF model Squall od firmy Phase3.
Video z prvého letu si môžete pozrieť aj vy.
pridal: mior |
Náš čitateľ a prispievateľ Ľubo Roziak nás ešte dávnejšie upozornil na krásne video modelu lietadla YAK-130 ruského modelárskeho klubu RUSJET.
Na videu vidieť zrodenie modelu od jeho návrhu, cez stavbu až po zálet. Najviac sú fascinujúce dopracované aj tie najdrobnejšie detaily, o mechanizácii modelu ani nehovoriac. No veď, pozrite sa sami! pridal: mior |
Pôvodne som chcel napísať „Milanov prvý Jet“, ale to by nebola pravda, pretože v skutočnosti je to Milanov už tretí Jet.
Ale prvý by bol v tom, že s ním Milan konečne aj poletí. Pretože Milanov naozaj prvý Jet: L-39 Albatros skončil neslávne (bez toho, že by s ním Milan vôbec letel). A Milanov druhý Jet: Viper Jet, síce už letel (pilot Roman M.), ale Milan uznal (a za to si vyslúžil moju pochvalu), že by si zaslúžil akéhosi jednoduchšieho „predskokana“. A tým je práve Sport Jet 70mm z HobbyKingu. autor: Janko O. |
V týchto horúčavách sa trochu osviežime spomienkami na jedno vydarené zimné polietanie.
.................................................
Zima na prelome rokov 2016/2017, čo sa týka snehu a nízkych teplôt, sa rozhodla, že nás odškodní za všetky tie také „nijaké“ zimy rokov predchádzajúcich. Rok predtým sme „plakali“ nad tým, že hoci máme modely, ktoré sú vybavené na štarty a pristátia na snehu, tak nám to nič nepomohlo, pretože hrúbka a kvalita snehu bola nevyhovujúca. Ale vtedy - v (začiatkom) roku 2017 sme sa teda isto nemohli sťažovať. pripravil: Janko O. |
Podtitulok: Albatros v druhom polčase.
Hoci sme informáciu o pokračovaní „vzkriesenia“ Albatrosa priniesli na konci roka 2012, neznamená to, že by sa práce zastavili. Naopak, letné obdobie umožnilo vykonávať „špinavé“ práce (tmelenie, brúsenie, farbenie, …) na záhrade a to, v akom štádiu sa momentálne Albatros nachádza, môžete vidieť na nasledujúcich obrázkoch. pripravil: Janko O. |
Dnes prinášame, ako Miroslav hovorí „z tejto strany Vianoc“, poslednú časť miniseriálu o znovuzrodení havarovanej L-39 (Albatros).
Dôvod je ten, že trup bude nutné ešte „trochu“ brúsiť a to sa najlepšie robí vonku - na záhrade a tam sa to zase ťažko robí pri mínus 7. stupňoch Celzia. A tak si aspoň pozrite, v akom štádiu sa „Albík“ na prelome rokov 2012 / 2013 nachádza. Niektorí hovoria, že nech to už necháme tak, nech založíme servá, dúchadlo, prijímač, batériu a môžeme lietať. Ale my s ním máme iné plány. autor: Janko O. |
V minulej časti sme spomínali, ako sme jednotlivé „elementy“, na ktoré sa L-39-ka po havárii „rozložila“, vytriedili, očistili, narovnali a identifikovali.
Dnes popíšeme, ako sme sa pokúšali všetkých 27 častí polystyrénu dať zase dokopy. Tieto práce zabrali asi najviac času a vyžadovali najväčšiu trpezlivosť a vytrvalosť. autor: Janko O. |
Keď sme 4. mája 2012 zverejnili 1. časť tohto seriálu, o ktorom ani teraz nevieme, koľko bude mať častí, asi sme mali v pláne ďalšie diely uviesť skôr ako po takmer ôsmich mesiacoch.
No ale ako sa hovorí, človek mieni a pán Boh mení. Samotné práce na oprave L-39-ky postupovali sľubne a rýchlo, dokonca ani foto-dokumentácia nezaostávala, len s textom to bolo slabšie. Stále sme si hovorili, že to má ešte čas (navyše mi mnohí vyčítali, že veľa píšem a málo lietam), medzitým najvyššiu prioritu dostali práce na našej PC-Telemetrii, lebo modelárska sezóna sa práve rozbiehala, no a napokon sa naozaj aj naplno rozbehla. Až sme viac lietali ako písali a na „Fénixa“ sme skoro zabudli. autor: Janko O. |
Tak tento výjav z gréckej mytológie bol, je a aj v budúcnosti isto bude pre mnohých symbolom modelárskej nezlomnosti, húževnatosti a nádeje v „lepšie zajtrajšky“.
O čo vlastne ide?
O havarované modely a ich „druhý život“. Pred tromi rokmi takýmto prerodom prešiel nie príliš vydarený Jas-39 Gripen od Pelikána, až sa z neho stal milovaný a výborne lietajúci model Black Sabbath. A teraz je to L-39 Albatros, z ktorého sa stane: nuž, Boh vie čo? Asi začneme byť na tie 39-ky poverčiví. Autor: Janko O. |
Magnetické uchytenie rôznych častí modelu (napr. kabíny) je medzi modelármi veľmi populárne a aj my ho radi používame.
Niekedy potrebujeme, aby bolo uchytenie pomerne pevné, ale použitý magnet musí byť malý. Dá sa to dosiahnuť správnou konštrukciou "magnetického obvodu". Výraz "magnetický obvod" sme dali do úvodzoviek, akoby to bola akási rarita, a pritom je to fyzikálny pojem. Podobne, ako elektrický obvod. Keď je nesprávne uzatvorený elektrický obvod, každému je jasné, že "to" asi nebude dobre fungovať, ale že by mal byť správne uzatvorený aj magnetický obvod, to takmer nikoho netrápi. Skrátka, magnet vraj má "držať" a basta. autor: Janko O. |