Tento web priateľov realistického RC lietania má za cieľ združovať tých leteckých modelárov, pre ktorých je lietanie radosťou, koníčkom alebo útechou. Táto stránka nechce byť prostým zoznamom modelárskych aktivít a zážitkov. Jej cieľom je hľadať a objavovať dôvody prečo a ako modely fungujú. Klásť otázky a nachádzať odpovede z oblasti elektroniky, mechaniky a aerodynamiky . Na tomto webe môžeš nájsť rôzne články a návody, ktoré Ti môžu pomôcť pri riešení modelárskych problémov. Tu si môžeš vymieňať názory s ľuďmi, podobne "postihnutými" ako si Ty
Dnes – v nedeľu 7.10.2018 na pravé poludnie, sme sa stali milionármi.
Nebudeme falošne skromní a povieme rovno, že sme to (už nejaký čas) čakali. …............................. Nuž, aby vás nespaľovala tá nefalšovaná prajnosť či nebodaj pravá ľudská závisť, tak vám musíme so zármutkom v (našom) srdci oznámiť, že sa nejedná o sumu (v Eurách) na našich účtoch. Ide o počet návštev našej web-stránky od jej založenia. A pravdu povediac, celkom nás to teší (hoci ten milión Eur na účte by tiež nebol márny...). pripravil: Janko O. |
Keď sme v polovici septembra (září) boli naposledy lietať s „DéGéčkom“, tak na záver sme prijali neochvejné rozhodnutie: Nabudúce jedine s osvetlením!
Tento motorizovaný vetroň, ktorý je prakticky celý biely, len s decentnými červeno-oranžovými „aplikáciami“, je v diaľke (obzvlášť zospodu) viac-menej šedý a počas letu (smerom k nám alebo od nás) sa nám viackrát stalo, že sme na chvíľu stratili istotu, kde model je a v akej je naozaj pozícii. Tento „žalúdok-zvierajúci“ pocit isto každý pozná a hoci väčšinou trvá len pár sekúnd, tak môže pokaziť ten vznešený pocit z lietania s takýmto veľkým modelom. Pri lietaní s modelmi vybavenými pozičným (cevaro) osvetlením, sa to väčšinou nestáva a keď už, tak len na chvíľočku - do najbližšieho bliknutia. No a keďže sme si potvrdili naše predpovede, že DéGéčko nikdy nebude pomaly lietajúca „orchidea“, ale skôr riadny „rýchlik“, tak sme ho hneď vybavili aj rýchlomerom. pripravil: Janko O. |
Môj LearJet -45 od firmy Super Flying Model bol na našej stránke spomínaný už viackrát. Či už ako model so zaťahovacím podvozkom alebo model, ktorému som dorobil reverzáciu ťahu turbín a tým v podstate aerodynamické brzdy. V nedávnych dňoch jeden šikovný modelár s aliasom skriu natočil môjho LearJeta pomocou drona. A musím priznať, že je to trochu iný pohľad. No, veď pozrite si video!
pridal: mior video: skriu |
Další připravovanou novinkou v nabídce FlySky je osmnáctikanálová RC souprava FS-FT18 Paladin.
Podobně jako u nové volantovky FlySky FS-NB4 Noble i tato bude používat nový přenosový systém AFHDS 3 s výměnným RF modulem FRM301. Souprava se již objevila v nabídce některých eshopů (Banggood, Gearbest,...) s udávanou brzkou dostupností, předběžná cena je cca 285,- USD. autor: Michal Nováček pripravil: Janko O. |
Trojicou „padlých, odvrhnutých a adoptovaných“ rozumieme niekdajšie Milanove modely, ktoré najprv ťažko havarovali, potom ich Milan odvrhol, následne som sa nad nimi (skôr ich pozostatkami) zľutoval (niekoľko takých (od Milana) “adoptovaných“ má aj Miroslav), opravil som ich a napokon adoptoval.
Sú to: dúchadlový L-39 Albatros – teraz známy ako Fénix, dvoj-dúchadlový Messerschmitt Me-262 – familiárne nazývaný Schwalbe a dvoj-motorizovaný 4-metrový vetroň DG-808s Competition – teraz prezývaný ako DéGéčko. Fénix a Schwalbe už majú pár letov za sebou, teraz sa konečne dočkalo aj DéGéčko. pripravil: Janko O. |
Článok s podobným názvom sme uviedli niekedy pred štyrmi rokmi.
Pravdu povediac, akcií „Modely nad Sliačom“ sme sa v minulosti zúčastnili (Milan, Miroslav a ja) niekoľkokrát, ale tentokrát sme tam neboli len ako diváci, ale aj ako „piloti“ (Miroslav a ja, Milan bol ako morálna podpora). A keby len to: na záver sme dokonca dostali aj nejaké ocenenia. A rovno poviem: úprimne nás to potešilo. pripravil: Janko O. |
Začnem trochu okľukou:
Keď sa ma včera večer (môj mladší brat) Miroslav pýtal, či som bol lietať, tak som sa snažil vyjavenie krutej pravdy o havárii „Schwalbeho“ (Messerschmitt Me-262) zamaskovať inou - radoby pozitívnou správou: „Overil som platnosť piateho pravidla Modelárskych povier!“ Toto pravidlo hovorí: „Nechoď lietať viac ako raz v daný deň (napr. aj ráno, aj večer)“. No a včera (štvrtok 6.9.2018) som bol lietať dvakrát: ráno aj večer. A tak to aj dopadlo! autor: Janko O. |
Nadpis ide akoby proti prúdu času: konštatuje, že to, čo sme si „zaumienili“, sme aj zrealizovali a že to teda funguje a že máme vlastne „hotovo“.
Ale ono to také rýchle a jednoduché veru nebolo. Ovplyvnení myšlienkami Jána Amosa Komenského, dali sme na jeho dobre mienené rady a postupovali sme pekne pomaly v duchu: Od jednoduchého ku zložitejšiemu. Čiže od (krátkeho) Katapultu k (dlhému) Long Shotovi a od (malého a jednoduchého) Black Sabbatha k (ťažkému a komplikovanému) Fénixovi. pripravil: Janko O. |
Keďže už dosť dlho vládne to správne (termické) počasie, nasledujúce rady sa môžu niekomu hodiť.
Väčšina modelárov spravidla rieši presný opak: Ako nájsť termiku? Ako chytiť termiku? Ako sa dostať do termiky. Ale občas sa stane (a už sa nám to stalo), že sa dostanete do termiky, idete hore ako rýchlovýťahom. A potom si poviete: Dosť! Stačilo. Lenže "mrcha" termika váš model ťahá stále hore. A vy sa právom začnete báť o osud svojho milovaného modelu. Čo robiť? Na stránkach Libora Kolmana sme o tom našli krásny článok. pripravil: Janko O. |
Nemáme teraz na mysli nové pracovné možnosti, hoci práve kvôli nim bol priemyselný park Banská Bystrica – Majer vytvorený.
Máme na mysli možnosti pre modelárov. Ak krútite hlavou, že ako môže priemyselný park poslúžiť modelárom, tak pokračujte v čítaní. pripravil: Janko O. |